Yleisesti Operation Deadlinesta 28.9.2013
3 posters
Sivu 1 / 1
Yleisesti Operation Deadlinesta 28.9.2013
Hei kaikille!
Kirjoittelin kommenttia pelistä ja otin kantaa ikäviin asioihin liittyen jo aikaisempiin kommentteihin pelipäivästä. Avautumisesta tuli aika nopeasti mallia TL:DR. :sullepostia:Tästä syystä tein uuden aiheen yleiseen keskusteluun ja viittaan Operation Deadlinen keskustelussa vain lyhyesti tänne. Alla siis koottuja ajatuksia säännöistä ja pelistä.
Suuret kiitokset Outokuulalle upeasta pelipäivästä! Ja onnittelut Bravolle voitosta!
Pelasin Alfassa ja haluaisin antaa oman näkökulmani päivän tapahtumista. Kerron samalla yleisesti sääntöjen ja kanssapelaajien kunnioittamisesta. Toivottavasti edes jollekin jää tästä jotakin, että vastaisuudessa vältytään turhilta rikkeiltä pelikentällä. Toivottavasti myös välitätte ilosanomaa eteenpäin tuleville nuorille softaajille. Niin ja kommentoitte, mikäli olette eri mieltä jostain!
- Osumien ottaminen tai sen puute
* Airsoftissa osumat ovat aina kiinni vastaanottajasta. Itse en koko päivän aikana yhtäkään "modettajaa" kohdannut. Spawnilla/offarilla ei myöskään kuullut valitusta asiasta. Kertoo siitä, että tapaukset olivat vain poikkeus. Plussaa siitä.
* Muistakaa aina osuman ottamisen jälkeen huutaa riittävän kovalla äänellä "Osuma". Kiivaassa taistelussa adrenaliini, ympärillä olevat aseet ja etenkin ampujan oma ase kuurouttavat ikävästi. Kyllä te kaikki sen jo tiedätte, ettei taistelussa kuule kunnolla!
* Se on OSUMA!!!!1 eikä mikään piipitetty mutina.
* Modettajien takia ihmiset myös ampuvat pitkään, jotta ovat ihan varmoja osumistaan. Liian usein käy näin: Ihan selkeitä osumia kaveriin -> lopetan ampumisen -> kaveri ampuu takasin -> otan itse osumaa -> kaveri jatkaa pelaamista/ottaa itse osuman vasta sitten. "MITÄ H**VETIN V****A NYT TAAS! MINÄ POISTUN SINÄ JÄÄT?!?!"
* Toinen perinteinen: *NAPS - osuma* "Hei kaverit joku ampuu mua!" "Mistä?" "Se tulee mun selästä! Äkkiä suojaan!!1"
Kertokaas joku minne meni se selkeä OSUMA???? Sekin meni suojaan?
* Jokainen airsoftin pelaaja TIETÄÄ saavansa kuulasateen. Miksi siis valitatte teihin kohdistuvasta kuulasateesta? Lopettakaa jos ette pidä kuulista. P***ele.
- Toisen pelaajan ampuminen
* Kumma miten vähän kunnioitusta löytyy toista kanssapelaajaa kohtaan. HYVIN pieni osa softaajista pitää kuulien osumisesta omaan kroppaan. Etenkään läheltä.
* Ilmeisesti on olemassa pieni masokistinen osa nauttimassa kivusta. Protip: Kaikki EIVÄT pidä reittämisestä... Vai eikö ihmiset oikeesti vaan välitä? Älkää kertoko etten mentä uskoani ihmiskuntaan...
* 120m/s + 10.4 LiPo + blaahblaah-virit = sarja joka tuntuu hel**tin ikävältä lähietäisyydeltä. Tiedätte sen hyvin itsekin. Sen takia te sillä tavalla sen aseen virititte???
* Vähän vähempikin riittää 10m ja alle, KIITOS. Vaikka semi? Lyhyt bursti? PUMPUM?? Itse otan mieluummin PUMPUM, kuin burstin.
- PUMPUM / Laukaus / Antaudu
* Itse hyväksyn kaikki yllä olevat
* Minun mielestä erittäin hyvä asia
1) Myös tarkkuuskiväreillä voi toimia lähietäisyydellä (vaikka tarkin pitäisikin olla takana, mutta joskus käy huonosti)
2) Tehokkailla aseilla ei satuteta ihmisiä
3) Ei käy vakavia vahinkoja naaman alueella
4) Ks. kaikki ylläolevat
* Minulla oli tilanne, jossa vastustajan pää nousi esiin 5m päästä suojan takaa ja minun ainoa mahdollisuus oli ampua naaman. En ampunut vaan huusin PUMPUM.
Sain sitten itse kuulia päähän samalta ukolta. Olin aika yksin tilanteessa, joten annoin asian olla ja poistuin. Huvittava oli kuulla poistuessa "NE ON TOSSA IHAN 5m PÄÄSSÄ!" Ei, MINÄ olin siinä... Muut on tuolla kauempana.
Että kiitos hellästä päälaesta. Ehdin juuri ajoissa painaa pään alas, etten saanut lisää tuuletusreikiä sierainten lisäksi...
* Huonoja puolia
1) Sarjatulta kertalaukeavalla
2) Kuka kuolee jos välimatkat ovat lyhyitä? (esim. kolmen pelaajan kasa)
3) Voidaan väärinkäyttää hiljaisissa hyökkäyksissä -> kuiskaamalla "pumpum"
4) Sääntö luottaa liikaa ihmisiin toimimaan nopeissa tilanteissa oikein. Liian pieni osa pelaajista osaa toimia oikein...
* Jos kaikki vain osaisivat käyttää sääntöä kunnolla... Valitettavasti näin ei ole.
- Kranaattisääntö, tuli mieleen yllä olevasta. Just an afterthought
* Voinko hakata nyrkillä rakennuksen seinää ja huutaa kranaatti vaikkei minulla ole mitään heitettävää?
* CQC alueilla enemmän käytössä oleva sääntö, joka mahdollistaa huoneen tyhjentämisen ampumatta ketään alle metrin päästä.
* Ei tuolla alueella montaa sellaista paikkaa kyllä ole, mutta esim. Muttereiden tyhjentämiseen tulee paljon enemmän mielekkyyttä.
- Respausalue
* Ehdottomasti merkittävä kunnolla karttaan. Samoin offari.
* Respausalueeseen liittyvät säännöt jäivät itselleni hiukan epäselväksi ja ne tarkentuivat vasta kanssapelaajilta kun resparaiskaus oli todellisuutta.
* Bravo vyörytti suon puolelta Alfan spawnille ja olisivat työntäneet vaikka hamaan loppuun asti, ellei meidän puolelta muutama pelaaja olisi ruennut huutamaan sääntöjä ulos.
* Kiitokset Bravolle vetäytymisestä, heti kun tajusitte tilanteen! Teitte erittäin upeasti kun vetäyditte aina kelloille asti. Ikuisesti kiitos sille joka johti ko. osaston vetäytymään!
* Osaako joku Bravosta kertoa kellonaikaa väitetyille resparaiskauksille?
* Haluaisin vielä mainita, että Bravo vyörytti Alfan spawnille asti useaan otteeseen molemmilta suunnilta ja loppupäivästä lukitsitte meidät rynnäkköpisteen puolelta täysin pariksi tunniksi.
- Lääkintämiehet
* Minusta lääkintämiehiä oli sopiva määrä. Oikeasti.
* Hyvin toimiva lääkintämies on niin tehokas ja ylivoimainen työkalu, että yksi per rintama riittää.
* Pelialueen rakenne on sellainen, että toiminnassa on käytännössä kaksi rintamaa. Toinen taistelee suon suunnalla ja toinen juoksuhaudoilla.
* Ehkä tulevaisuudessa voisi järjestää ylimääräisen lääkintämiehen pahasti alakynteen jäänneelle joukkueelle. Se antaisi vastahyökkäykselle uutta pontta, kun olisi ylimääräinen lääkintämies auttamassa?
* Yksittäiset taistelijat, jotka eivät ole mukana päärintaman taisteluissa... Ei sinne tarvita lääkintämiestä.
* Lääkintämies on niin tärkeä, että sen suojelemiseksi pitäisi perustaa suojelusryhmä.
- Radioliikenne
* Kunnollinen komentoketju = kunnollinen radioliikenne
* Huono komentoketju = huono radioliikenne
* Alfan aloituksessa huudeltiin yleisesti, että vain ryhmäjohtajat saavat puhua joukkueen kanavalla. Siitä tuli äkkiä mahdotonta kun ryhmänjohtajat hävisivät jonnekin.
* Bravon rynniessä hirmuisella voimalla pientä Alfan puolustusjoukkoa vastaan, ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähettää etäinen viesti "Keltainen hyökkää isolla voimalla vasemmalle puolelle! Tarvitaan apua, menetetään kello!" Sellaisen komennon itse annoin yhelle radiopuhelimen omistajalle. Ei ollut kunnollista johtajaa paikalla ja tuli kiire.
- Kello menetettiin n. 2min sisällä radioviestistä...
- Kartat
* Pidin siitä, ettei pelaajille jaetussa kartassa ollut mitään taktisia merkintöjä. Oikein ajateltu.
* Respa-alue, respan turva-alue ja Off-game -alueet EIVÄT OLE taktisia merkkejä. Ne olisi ehdottomasti kuuluneet jokaiseen karttaan.
* Olisiko mahdollista saada myös A4-kokoisia karttoja? :)Huomattavasti helpompi käsitellä kuin A3.
* Luulen karttapantin olleen hyvä ajatus. Oliko se?
- Suojat / Rakennelmat
* Mukava, että lisäsitte suojia ja muutenkin alue hiukan muuttunut vuoden takaisesta.
* Vielä muutama pömpeli sinne suon keskelle, niin jo on upea paikka teillä kasassa!
- Ryntäyspiste
* Hyvä lisäys. 2xRyntäysvoittoa Alfalle mahdollisti vain pienen tappion. Minusta tuntui, että Bravo hallitsi paremmin kelloja. Haluaisin hiukan tarkempaa statistiikkaa kelloista, mikäli vain mahdollista?
* Mietin pisteen sijaintia. Toisaalta se oli hyvässä paikassa, sillä ilman sitä Alphan tappio olisi ollut aika hurja. Toisaalta se oli aika helpossa paikassa Alphan spawnia ajatellen. Hmmmmmm....
- Bravo vs Alpha
* Bravo hallitsi kartan toista puolta oikeastaan koko ajan? Ja pystyi myös pitkiksi ajoiksi laajentamaan useamman pisteen itselleen?
* Itse olin jatkuvasti suon puolella tai keskellä karttaa yksin kiertelemässä vihollisten selustassa ;)Tsekkipuku, boonie, teipattu Beta Spez? Anyone?
* Mitä ihmettä siellä juoksuhautojen suunnalla tapahtui? Kertokaa joku!
* Kiitän Bravon johtajia monista upeista rynnäköistä suon yli. Todella hienosti organisoituja ja AINA onnistuneita hyökkäyksiä! Sillä tavalla on jopa mukava ottaa osumaa.
* Kiitän myös Kuopion porukkaa johtamisesta. Ainakin Kuopio 09 (muistaakseni?) oli iltapäivällä kapelimestarina menestyksekkäässä hyökkäyksessä vihulaisen spawnille asti! Kaipa hän itse tietää kuka on :DKiitos!
- Alpha resparaiskautteli Bravoa??
* Mistä suunnasta? Mihin kellonaikaan?
* Proof or didn't happen.
* Cos I know, Bravo spawnraped us!
- Virirajat
* On hienoa, että Outokuulan peleihin saa tuoda juuri sellaisen aseen josta itse pitää. Juuri siten asian pitäisikin olla.
* Ongelmana on kuuluisa Human Factor. Pienen vähemmistön takia tarvitaan virirajat, jotta vähemmistö ei pääse satuttamaan suurta enemmistöä.
* On ihan älytöntä laittaa tarkoituksella aseeseen enemmän tehoa kuin on tarpeen ja sitten kentällä ajatella, että en vitsi varoa kun tää ase nyt on tämmönen.
* Eräästä elokuvasta lainatakseni "Suuri voima tuo suuren vastuun". Joo aika laimee... Sori...
* Ottakaa vastuu omasta aseestanne! Jos asetta ei voi käyttää kaikilta etäisyyksiltä normaalisti, silloin se on liian vahva. Ja kyllä, kanssapelaajien ikä vaikuttaa olennaisesti käytökseen.
* Hemmetti että pistää vihoiksi... Näitä yliviritettyjä aseita ja niiden vastuuttomia käyttäjiä näkee ihan liian usein.
- Komentaja
* Komentajanpaikan aktiivisempi täyttö? On hienoa, että pidätte homman vapaaehtoisena. Juuri niin kuin pitääkin.
* Olisiko mahdollista jotenkin rohkaista ihmisiä tarttumaan komentotehtävään? Tukea komentajaa paremmin pelinjärjestäjän puolelta?
* Valitettavasti en osaa vastata itsekään omaan kysymykseeni.
* Kiitokset molempien joukkueiden komentajille ja ryhmänjohtajille!
Eiköhän siinä ollut kaikki tältä erää. Pahoittelen pituutta
Kirjoittelin kommenttia pelistä ja otin kantaa ikäviin asioihin liittyen jo aikaisempiin kommentteihin pelipäivästä. Avautumisesta tuli aika nopeasti mallia TL:DR. :sullepostia:Tästä syystä tein uuden aiheen yleiseen keskusteluun ja viittaan Operation Deadlinen keskustelussa vain lyhyesti tänne. Alla siis koottuja ajatuksia säännöistä ja pelistä.
Suuret kiitokset Outokuulalle upeasta pelipäivästä! Ja onnittelut Bravolle voitosta!
Pelasin Alfassa ja haluaisin antaa oman näkökulmani päivän tapahtumista. Kerron samalla yleisesti sääntöjen ja kanssapelaajien kunnioittamisesta. Toivottavasti edes jollekin jää tästä jotakin, että vastaisuudessa vältytään turhilta rikkeiltä pelikentällä. Toivottavasti myös välitätte ilosanomaa eteenpäin tuleville nuorille softaajille. Niin ja kommentoitte, mikäli olette eri mieltä jostain!
- Osumien ottaminen tai sen puute
* Airsoftissa osumat ovat aina kiinni vastaanottajasta. Itse en koko päivän aikana yhtäkään "modettajaa" kohdannut. Spawnilla/offarilla ei myöskään kuullut valitusta asiasta. Kertoo siitä, että tapaukset olivat vain poikkeus. Plussaa siitä.
* Muistakaa aina osuman ottamisen jälkeen huutaa riittävän kovalla äänellä "Osuma". Kiivaassa taistelussa adrenaliini, ympärillä olevat aseet ja etenkin ampujan oma ase kuurouttavat ikävästi. Kyllä te kaikki sen jo tiedätte, ettei taistelussa kuule kunnolla!
* Se on OSUMA!!!!1 eikä mikään piipitetty mutina.
* Modettajien takia ihmiset myös ampuvat pitkään, jotta ovat ihan varmoja osumistaan. Liian usein käy näin: Ihan selkeitä osumia kaveriin -> lopetan ampumisen -> kaveri ampuu takasin -> otan itse osumaa -> kaveri jatkaa pelaamista/ottaa itse osuman vasta sitten. "MITÄ H**VETIN V****A NYT TAAS! MINÄ POISTUN SINÄ JÄÄT?!?!"
* Toinen perinteinen: *NAPS - osuma* "Hei kaverit joku ampuu mua!" "Mistä?" "Se tulee mun selästä! Äkkiä suojaan!!1"
Kertokaas joku minne meni se selkeä OSUMA???? Sekin meni suojaan?
* Jokainen airsoftin pelaaja TIETÄÄ saavansa kuulasateen. Miksi siis valitatte teihin kohdistuvasta kuulasateesta? Lopettakaa jos ette pidä kuulista. P***ele.
- Toisen pelaajan ampuminen
* Kumma miten vähän kunnioitusta löytyy toista kanssapelaajaa kohtaan. HYVIN pieni osa softaajista pitää kuulien osumisesta omaan kroppaan. Etenkään läheltä.
* Ilmeisesti on olemassa pieni masokistinen osa nauttimassa kivusta. Protip: Kaikki EIVÄT pidä reittämisestä... Vai eikö ihmiset oikeesti vaan välitä? Älkää kertoko etten mentä uskoani ihmiskuntaan...
* 120m/s + 10.4 LiPo + blaahblaah-virit = sarja joka tuntuu hel**tin ikävältä lähietäisyydeltä. Tiedätte sen hyvin itsekin. Sen takia te sillä tavalla sen aseen virititte???
* Vähän vähempikin riittää 10m ja alle, KIITOS. Vaikka semi? Lyhyt bursti? PUMPUM?? Itse otan mieluummin PUMPUM, kuin burstin.
- PUMPUM / Laukaus / Antaudu
* Itse hyväksyn kaikki yllä olevat
* Minun mielestä erittäin hyvä asia
1) Myös tarkkuuskiväreillä voi toimia lähietäisyydellä (vaikka tarkin pitäisikin olla takana, mutta joskus käy huonosti)
2) Tehokkailla aseilla ei satuteta ihmisiä
3) Ei käy vakavia vahinkoja naaman alueella
4) Ks. kaikki ylläolevat
* Minulla oli tilanne, jossa vastustajan pää nousi esiin 5m päästä suojan takaa ja minun ainoa mahdollisuus oli ampua naaman. En ampunut vaan huusin PUMPUM.
Sain sitten itse kuulia päähän samalta ukolta. Olin aika yksin tilanteessa, joten annoin asian olla ja poistuin. Huvittava oli kuulla poistuessa "NE ON TOSSA IHAN 5m PÄÄSSÄ!" Ei, MINÄ olin siinä... Muut on tuolla kauempana.
Että kiitos hellästä päälaesta. Ehdin juuri ajoissa painaa pään alas, etten saanut lisää tuuletusreikiä sierainten lisäksi...
* Huonoja puolia
1) Sarjatulta kertalaukeavalla
2) Kuka kuolee jos välimatkat ovat lyhyitä? (esim. kolmen pelaajan kasa)
3) Voidaan väärinkäyttää hiljaisissa hyökkäyksissä -> kuiskaamalla "pumpum"
4) Sääntö luottaa liikaa ihmisiin toimimaan nopeissa tilanteissa oikein. Liian pieni osa pelaajista osaa toimia oikein...
* Jos kaikki vain osaisivat käyttää sääntöä kunnolla... Valitettavasti näin ei ole.
- Kranaattisääntö, tuli mieleen yllä olevasta. Just an afterthought
* Voinko hakata nyrkillä rakennuksen seinää ja huutaa kranaatti vaikkei minulla ole mitään heitettävää?
* CQC alueilla enemmän käytössä oleva sääntö, joka mahdollistaa huoneen tyhjentämisen ampumatta ketään alle metrin päästä.
* Ei tuolla alueella montaa sellaista paikkaa kyllä ole, mutta esim. Muttereiden tyhjentämiseen tulee paljon enemmän mielekkyyttä.
- Respausalue
* Ehdottomasti merkittävä kunnolla karttaan. Samoin offari.
* Respausalueeseen liittyvät säännöt jäivät itselleni hiukan epäselväksi ja ne tarkentuivat vasta kanssapelaajilta kun resparaiskaus oli todellisuutta.
* Bravo vyörytti suon puolelta Alfan spawnille ja olisivat työntäneet vaikka hamaan loppuun asti, ellei meidän puolelta muutama pelaaja olisi ruennut huutamaan sääntöjä ulos.
* Kiitokset Bravolle vetäytymisestä, heti kun tajusitte tilanteen! Teitte erittäin upeasti kun vetäyditte aina kelloille asti. Ikuisesti kiitos sille joka johti ko. osaston vetäytymään!
* Osaako joku Bravosta kertoa kellonaikaa väitetyille resparaiskauksille?
* Haluaisin vielä mainita, että Bravo vyörytti Alfan spawnille asti useaan otteeseen molemmilta suunnilta ja loppupäivästä lukitsitte meidät rynnäkköpisteen puolelta täysin pariksi tunniksi.
- Lääkintämiehet
* Minusta lääkintämiehiä oli sopiva määrä. Oikeasti.
* Hyvin toimiva lääkintämies on niin tehokas ja ylivoimainen työkalu, että yksi per rintama riittää.
* Pelialueen rakenne on sellainen, että toiminnassa on käytännössä kaksi rintamaa. Toinen taistelee suon suunnalla ja toinen juoksuhaudoilla.
* Ehkä tulevaisuudessa voisi järjestää ylimääräisen lääkintämiehen pahasti alakynteen jäänneelle joukkueelle. Se antaisi vastahyökkäykselle uutta pontta, kun olisi ylimääräinen lääkintämies auttamassa?
* Yksittäiset taistelijat, jotka eivät ole mukana päärintaman taisteluissa... Ei sinne tarvita lääkintämiestä.
* Lääkintämies on niin tärkeä, että sen suojelemiseksi pitäisi perustaa suojelusryhmä.
- Radioliikenne
* Kunnollinen komentoketju = kunnollinen radioliikenne
* Huono komentoketju = huono radioliikenne
* Alfan aloituksessa huudeltiin yleisesti, että vain ryhmäjohtajat saavat puhua joukkueen kanavalla. Siitä tuli äkkiä mahdotonta kun ryhmänjohtajat hävisivät jonnekin.
* Bravon rynniessä hirmuisella voimalla pientä Alfan puolustusjoukkoa vastaan, ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähettää etäinen viesti "Keltainen hyökkää isolla voimalla vasemmalle puolelle! Tarvitaan apua, menetetään kello!" Sellaisen komennon itse annoin yhelle radiopuhelimen omistajalle. Ei ollut kunnollista johtajaa paikalla ja tuli kiire.
- Kello menetettiin n. 2min sisällä radioviestistä...
- Kartat
* Pidin siitä, ettei pelaajille jaetussa kartassa ollut mitään taktisia merkintöjä. Oikein ajateltu.
* Respa-alue, respan turva-alue ja Off-game -alueet EIVÄT OLE taktisia merkkejä. Ne olisi ehdottomasti kuuluneet jokaiseen karttaan.
* Olisiko mahdollista saada myös A4-kokoisia karttoja? :)Huomattavasti helpompi käsitellä kuin A3.
* Luulen karttapantin olleen hyvä ajatus. Oliko se?
- Suojat / Rakennelmat
* Mukava, että lisäsitte suojia ja muutenkin alue hiukan muuttunut vuoden takaisesta.
* Vielä muutama pömpeli sinne suon keskelle, niin jo on upea paikka teillä kasassa!
- Ryntäyspiste
* Hyvä lisäys. 2xRyntäysvoittoa Alfalle mahdollisti vain pienen tappion. Minusta tuntui, että Bravo hallitsi paremmin kelloja. Haluaisin hiukan tarkempaa statistiikkaa kelloista, mikäli vain mahdollista?
* Mietin pisteen sijaintia. Toisaalta se oli hyvässä paikassa, sillä ilman sitä Alphan tappio olisi ollut aika hurja. Toisaalta se oli aika helpossa paikassa Alphan spawnia ajatellen. Hmmmmmm....
- Bravo vs Alpha
* Bravo hallitsi kartan toista puolta oikeastaan koko ajan? Ja pystyi myös pitkiksi ajoiksi laajentamaan useamman pisteen itselleen?
* Itse olin jatkuvasti suon puolella tai keskellä karttaa yksin kiertelemässä vihollisten selustassa ;)Tsekkipuku, boonie, teipattu Beta Spez? Anyone?
* Mitä ihmettä siellä juoksuhautojen suunnalla tapahtui? Kertokaa joku!
* Kiitän Bravon johtajia monista upeista rynnäköistä suon yli. Todella hienosti organisoituja ja AINA onnistuneita hyökkäyksiä! Sillä tavalla on jopa mukava ottaa osumaa.
* Kiitän myös Kuopion porukkaa johtamisesta. Ainakin Kuopio 09 (muistaakseni?) oli iltapäivällä kapelimestarina menestyksekkäässä hyökkäyksessä vihulaisen spawnille asti! Kaipa hän itse tietää kuka on :DKiitos!
- Alpha resparaiskautteli Bravoa??
* Mistä suunnasta? Mihin kellonaikaan?
* Proof or didn't happen.
* Cos I know, Bravo spawnraped us!
- Virirajat
* On hienoa, että Outokuulan peleihin saa tuoda juuri sellaisen aseen josta itse pitää. Juuri siten asian pitäisikin olla.
* Ongelmana on kuuluisa Human Factor. Pienen vähemmistön takia tarvitaan virirajat, jotta vähemmistö ei pääse satuttamaan suurta enemmistöä.
* On ihan älytöntä laittaa tarkoituksella aseeseen enemmän tehoa kuin on tarpeen ja sitten kentällä ajatella, että en vitsi varoa kun tää ase nyt on tämmönen.
* Eräästä elokuvasta lainatakseni "Suuri voima tuo suuren vastuun". Joo aika laimee... Sori...
* Ottakaa vastuu omasta aseestanne! Jos asetta ei voi käyttää kaikilta etäisyyksiltä normaalisti, silloin se on liian vahva. Ja kyllä, kanssapelaajien ikä vaikuttaa olennaisesti käytökseen.
* Hemmetti että pistää vihoiksi... Näitä yliviritettyjä aseita ja niiden vastuuttomia käyttäjiä näkee ihan liian usein.
- Komentaja
* Komentajanpaikan aktiivisempi täyttö? On hienoa, että pidätte homman vapaaehtoisena. Juuri niin kuin pitääkin.
* Olisiko mahdollista jotenkin rohkaista ihmisiä tarttumaan komentotehtävään? Tukea komentajaa paremmin pelinjärjestäjän puolelta?
* Valitettavasti en osaa vastata itsekään omaan kysymykseeni.
* Kiitokset molempien joukkueiden komentajille ja ryhmänjohtajille!
Eiköhän siinä ollut kaikki tältä erää. Pahoittelen pituutta
Nyyppis- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 07.09.2011
Vs: Yleisesti Operation Deadlinesta 28.9.2013
Hyviä kommentteja sulla ja hyvin ruodittu pelipäivän tapahtumia.
Pelialueen rajat pitää saada paremmin merkattua, samoin kuin myös respauspaikkojen. Seuraavalla kerralla toivon että nämä on merkitty kunnolla joka suunnasta vaikka pressuilla tai vaihtoehtoisesti naruilla joissa on vaikka kangassuikaleita.
Myös pelialueen polkujen alussa olisi hyvä olla kytti peleistä hyvissä ajoin ennen pelin alkua että tälläisiltä marjastaja episodeilta vältyttäisiin niinkuin nyt kävi. Myös järjestäjien olisi hyvä olla radiopuhelimien kanssa alussa varustauneina eri puolilla kenttää ja johtaa pelin alkua sitä kautta (en tiedä vaikka nyt olikin näin).
Bravo koki resparaiskausta ainakin alussa kun alfa pääsi vyöryttämään off-game alueen reunaa pitkin ihan bravon respin reunalle olevalle kukkulalle asti. Tässä ehkä aiheutti vaikeutta se että kellosalkku sijaitsi tässä sijainnissa. Ensi kerralla tähän voisi keksiä jotakin ratkaisua. Tässä vaiheessa ainakin itse ammuskelin tulituella respin reunalta porukkaa kukkulan reunalta hieman kauemmaksi, varsinkin pari jamppaa istui ja kyttäsi siinä pidemmän aikaa. En tiedä tapahtuiko tätä useammin, itse en alun jälkeen pahemmin johtanut tapahtumia sieltä käsin vaan olin kentällä mukana seuraamassa tapahtumia kun ei radioliikenteen perusteella oikein saanut selkoa mitä tapahtuu.
Pelialueen rajat pitää saada paremmin merkattua, samoin kuin myös respauspaikkojen. Seuraavalla kerralla toivon että nämä on merkitty kunnolla joka suunnasta vaikka pressuilla tai vaihtoehtoisesti naruilla joissa on vaikka kangassuikaleita.
Myös pelialueen polkujen alussa olisi hyvä olla kytti peleistä hyvissä ajoin ennen pelin alkua että tälläisiltä marjastaja episodeilta vältyttäisiin niinkuin nyt kävi. Myös järjestäjien olisi hyvä olla radiopuhelimien kanssa alussa varustauneina eri puolilla kenttää ja johtaa pelin alkua sitä kautta (en tiedä vaikka nyt olikin näin).
Bravo koki resparaiskausta ainakin alussa kun alfa pääsi vyöryttämään off-game alueen reunaa pitkin ihan bravon respin reunalle olevalle kukkulalle asti. Tässä ehkä aiheutti vaikeutta se että kellosalkku sijaitsi tässä sijainnissa. Ensi kerralla tähän voisi keksiä jotakin ratkaisua. Tässä vaiheessa ainakin itse ammuskelin tulituella respin reunalta porukkaa kukkulan reunalta hieman kauemmaksi, varsinkin pari jamppaa istui ja kyttäsi siinä pidemmän aikaa. En tiedä tapahtuiko tätä useammin, itse en alun jälkeen pahemmin johtanut tapahtumia sieltä käsin vaan olin kentällä mukana seuraamassa tapahtumia kun ei radioliikenteen perusteella oikein saanut selkoa mitä tapahtuu.
Vs: Yleisesti Operation Deadlinesta 28.9.2013
Sen verran täytyy sanoa sivullisista ihmisistä että alue on kovassa vapaa-ajan käytössä eli siis siellä liikkuu paljon ihmisiä ja se on Outokummun kaupungin omistuksessa ei voi olettaa ihmisten pysyvän sieltä poissa. Alueella on muutamia varoituskylttejä.Jarkko kirjoitti:Hyviä kommentteja sulla ja hyvin ruodittu pelipäivän tapahtumia.
Pelialueen rajat pitää saada paremmin merkattua, samoin kuin myös respauspaikkojen. Seuraavalla kerralla toivon että nämä on merkitty kunnolla joka suunnasta vaikka pressuilla tai vaihtoehtoisesti naruilla joissa on vaikka kangassuikaleita.
Myös pelialueen polkujen alussa olisi hyvä olla kytti peleistä hyvissä ajoin ennen pelin alkua että tälläisiltä marjastaja episodeilta vältyttäisiin niinkuin nyt kävi. Myös järjestäjien olisi hyvä olla radiopuhelimien kanssa alussa varustauneina eri puolilla kenttää ja johtaa pelin alkua sitä kautta (en tiedä vaikka nyt olikin näin).
Bravo koki resparaiskausta ainakin alussa kun alfa pääsi vyöryttämään off-game alueen reunaa pitkin ihan bravon respin reunalle olevalle kukkulalle asti. Tässä ehkä aiheutti vaikeutta se että kellosalkku sijaitsi tässä sijainnissa. Ensi kerralla tähän voisi keksiä jotakin ratkaisua. Tässä vaiheessa ainakin itse ammuskelin tulituella respin reunalta porukkaa kukkulan reunalta hieman kauemmaksi, varsinkin pari jamppaa istui ja kyttäsi siinä pidemmän aikaa. En tiedä tapahtuiko tätä useammin, itse en alun jälkeen pahemmin johtanut tapahtumia sieltä käsin vaan olin kentällä mukana seuraamassa tapahtumia kun ei radioliikenteen perusteella oikein saanut selkoa mitä tapahtuu.
Tottakai se on harmillista että pelit keskeytyy ulkopuolisten takia ja ainahan se luo vaaratilanteen, mutta kun siellä on paljon polkuja ja reittejä niin siellä voi helposti joku vilahtaa pelialueen sisäpuolelle
vaikka kuinka siellä kytättäisiin. Hyvin sivulliset ollaan silti saatu pois pelialueelta turvallisesti, kiitos siitä pelaajille jotka katkaisivat pelin heti.
Aseiden virityksestä ja etäisyyksistä olen itse sanonut, että pelaa sellaisella aseella ja ammu etäisyydellä mistä olet itse valmis ottaamaan osumaa.
Aina voi myös suojautua varusteilla, sillä voi minimoida riskitekijöitä (esim. kokonaamamaski ei ole huono idea, pysyy hampaat mukana)
Tervettä järkeähän ei kuitenkaan korvaa mikään...
Ainahan näitä ongelmia tulee, varsinkin kun ottaa porukan koon huomioon ja sen että niin monta tulkintaa ja sääntöä kuin on pelaajia,
lisätään vielä adrenaliinit ja muut kaverit...
Hyviä huomioita ongelmista. On hyvä että näitä tuodaan esille, että osataan korjata haittatekijöitä ensi peleissä.
Näytti silti päällepäin siltä, että ihmiset tykkäsivät pelata.
Kiitos kaikille osallistujille, pienistä ongelmista huolimatta pelit sujuivat loppujen lopuksi hyvin.
Similar topics
» Operation Deadline 28.9.2013
» Operation Overkill 18.5.2013
» Kadonnut Well Warrior lipas Operation Overkill 2013
» Operation Deadline 2013: Kadonnut lipas ja 40mm kranaatti
» S.T.A.L.K.E.R 6 06.09.2013, 20:00
» Operation Overkill 18.5.2013
» Kadonnut Well Warrior lipas Operation Overkill 2013
» Operation Deadline 2013: Kadonnut lipas ja 40mm kranaatti
» S.T.A.L.K.E.R 6 06.09.2013, 20:00
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa