Pelien ikärajat, miksi niitä joskus on?
+12
timo
Antti
Sami_H
Riku_V
antti l
ilkka
Isto
matti
Joonas
Joni_N
Juha_T
Nepa
16 posters
Sivu 2 / 2
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Pelien ikärajat, miksi niitä joskus on?
Kertokaa nuoremmat pelaajat kotonanne mitä vaaroja harrastukseen liittyy ja pitäkää vanhempanne tietoisina, että alaikäisinä matsailette HUOLTAJIENNE vastuulla. Mutta muistakaa toki, että tahallisesti toiselle aiheutettu vamma on edelleenkin AIHEUTTAJAN vastuulla. Jos esimerkiksi kopautan offilla jotain teistä kuonoon ihan tarkoituksella ja niin että sattuu ja tulee hätä, on vastuu toki minun, eikä vanhempienne. Tämä nyt ei sitten tarkoita, että moinen kuuluisi airsoftiin, mutta selventävänä esimerkkinä menköön.
Noudatetaan siis maassa maan lakeja ja herrasmiestapoja.
Noudatetaan siis maassa maan lakeja ja herrasmiestapoja.
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
No vanhemmilleni oon kertonu et siellä yleensä kokoajan pidetään suojian yms.. päällä että harvoin mitään sattuu ja eivät siitä sitten mitenkään kauhistuneita olleet kun kerroni että tällästä meinasin ruveta harrastamaan.
Joni_N- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 261
Ikä : 29
Sijainti : Outokumpu.
Aseet ja varusteet : TM AK-47 Beta Spetsnaz Myynnissä (saat taktisen vertikaali etukahvan mukana).
Registration date : 07.10.2007
Ikä-Rajat ja Saippuattomat suut
Mielipiteeni on että jos pelaaja kestää muutama kuulaa paljaalle iholle, ei rupea temppuilemaan jos ei ole lupaa ja on sisäistänyt kiroilun järkevän käytön, niin on tervetullut pelaamaan.
Unohtakaamme ikä-rasismi!
Itse olen Sissi joka vain räkättää "kakkamaisesti" jos joku vetää turpaan (Ihan oikeasti!!!)
ja kiroilu alkaa kunhan pää on hakattu lekalla ahteriin (kuvakielisesti).
Itse olen Sissi joka vain räkättää "kakkamaisesti" jos joku vetää turpaan (Ihan oikeasti!!!)
Toni N- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 31
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Kalasinko
Registration date : 22.11.2008
asiasta samaa mieltä ei se pieni kuula ruisku iholle mitään muuta kuin herätä tai muutaToni.N kirjoitti:Mielipiteeni on että jos pelaaja kestää muutama kuulaa paljaalle iholle, ei rupea temppuilemaan jos ei ole lupaa ja on sisäistänyt kiroilun järkevän käytön, niin on tervetullut pelaamaan.
tommi- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 236
Sijainti : pusikoissa piilo pullolla
Aseet ja varusteet : laatikko ja uskollinen mäyräkoira
Registration date : 08.07.2008
Kyllä minä ainakin kiroilen aika paljon. Mutta ei kai tuo kaivoksenkaa pelit oo vaarallisii jos ei mee mihkään vaarallisenn paikkaa (jos siellä ees on semmosia) ite tullut jo nuoresta asti kaivoksella hilluttutua.
Ja sami snao ihan hyvin. Jos sattuu niin sattuu. en mie välitä siitä. hammaskin lohkes eilen.
Ja sami snao ihan hyvin. Jos sattuu niin sattuu. en mie välitä siitä. hammaskin lohkes eilen.
tatu_m kirjoitti:Kyllä minä ainakin kiroilen aika paljon. Mutta ei kai tuo kaivoksenkaa pelit oo vaarallisii jos ei mee mihkään vaarallisenn paikkaa (jos siellä ees on semmosia) ite tullut jo nuoresta asti kaivoksella hilluttutua.
Lapset rakkaat, on ihan miehekästä sanoa, ettei pienet naarmut haittaa menoa, mutta alaikäisinä sen haitan määrittelee viimekädessä teidän ihan omat ja henkilökohtaiset huoltajanne. Asenteena se, että pikku jutuista ei urputa on kunnioitteva, mutta älkää kuvitelko, että se olisi yksin teidän asianne kuinka monta hammasta teiltä mahdollisesti pelin jälkeen uupuu tai tuletteko pää kainalossa kotiin. Turha duudsonit-uhoaminen pois.
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
Huolestuneet huoltajat
Jaa, ainakin omalla huoltajallani ei ole kummempaa sanottavaa kuin "No sielläpä sitten rymyät", kunhan verkkomaski on pysynyt naamalla.
Ehdottaisin että ennen liittymistä kaikkien pitäisi allekirjoittaa vastuusta-vapautus lomake, johon myös huoltajan pitäisi rustata puumerkki jos hakija on ala-ikäinen. Eipähän tarvitse johtokunnan kuunnella valitusta Pikku-Veetin haljenneesta hampaasta , jos semmoista koskaan on tapahtunut.
Ehdottaisin että ennen liittymistä kaikkien pitäisi allekirjoittaa vastuusta-vapautus lomake, johon myös huoltajan pitäisi rustata puumerkki jos hakija on ala-ikäinen. Eipähän tarvitse johtokunnan kuunnella valitusta Pikku-Veetin haljenneesta hampaasta , jos semmoista koskaan on tapahtunut.
Toni N- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 392
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Kalasinko
Registration date : 22.11.2008
Toni.N kirjoitti:Jaa, ainakin omalla huoltajallani ei ole kummempaa sanottavaa kuin "No sielläpä sitten rymyät", kunhan verkkomaski on pysynyt naamalla.
Luulen, että tarkastelemme asiaa hieman erilaisista näkökulmista. Pelaajien turvallisuudesta huolestuneita ihmisiä on useampiakin, ja suhtautumisen vakavuusaste todennäköisesti muuttuu välittömästi jos jotain vakavampaa tapahtuisi.
Kuten varmasti olet myös huomannut, Outokuulalla ei ole nimettyjä jäseniä. Kukaan täysi-ikäisistä ei suinkaan ole koskaan luvannut olla aina pelipaikalla paikan päällä, puhumattakaan peräänkatsomisesta ja huolehtimisesta. Ja toivottavasti kukaan ei ole näin olettanutkaan. Puhumattakaan siitä, että kuulopuheiden mukaan alueella on käyty pelaamassa myös totuttujen viikonloppuaikataulujen ulkopuolella ilmoittamatta asiasta kenellekään. (Luvat alueen käyttöön koskevat vain viikonloppuja.)
Viikonloppupelien vastuukysymykset eivät varsinaisesti paina meidän harteitamme, vaikka paikalla ollessamme koetammekin pitää langat kasassa ja kaikki elossa. Isommissa peleissä taas toimimme selkeästi tapahtumaa järjestävänä tahona, jolloin pyydämme pelaajilta vastuunvapautus laput.
Monissa peleissä alaikäiset karsitaan pois rankalla kädellä juuri sen takia, että aikuisilta voidaan laillisesti odottaa omaa järjenkäyttöä ja edesvastuuta teoistaan, huolimatta siitä kykenevätkö he siihen. Alaikäisten kanssa taas vastuukysymykset kääntyvät onnettomuustilanteissa nopeasti hyvinkin hiostaviksi, vaikka kukaan ei olisikaan tehnyt mitään väärin.
Tämä on se syy minkä takia ikärajoja nähdään peleissä ympäri Suomea. Vakavampi onnettomuus on jokaisen pelinjärjestäjän painajainen. Mutta jos siitä syytetään pelijärjestäjää, aiheellisesti tai aiheettomasti on hermoromahdus taattu.
Tämän kaiken tekstin tuotin nyt sitten huomattavan väsyneenä, joten sinne saattoi hypätä joku älytön sammakko. Huomauttakaa toki jos bongaatte moisia.
Aihe vaikuttaa olevan käsitelty hyvinkin monipuolisesti loppuun, mutta koska tähän ketjuun tulee siitä huolimatta viestejä joista ei näy, että koko ketjua on edes ajatuksen kanssa luettu päätin lukita ketjun.
Jos sinulla on hyvä peruste jonka takia tämän ketjun lukitus tulisi purkaa, voit ottaa yhteyttä minuun yksityisviestillä.
Jos sinulla on hyvä peruste jonka takia tämän ketjun lukitus tulisi purkaa, voit ottaa yhteyttä minuun yksityisviestillä.
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Sivu 2 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa