Akkujen lataus / huolto asiaa
5 posters
Sivu 1 / 1
Akkujen lataus / huolto asiaa
Hei! pä hei!
Tässä artikkeli, jossa kerrotaan akkuista yleensä ja niiden lautauksesta. Hi-Flow virityspaja yhtyi kyseiseen artikkeliin, nimenomaan akkujen latauksen suhteen.
http://www.juoksuhauta.net/stories.php?story=akut
Tässä artikkeli, jossa kerrotaan akkuista yleensä ja niiden lautauksesta. Hi-Flow virityspaja yhtyi kyseiseen artikkeliin, nimenomaan akkujen latauksen suhteen.
http://www.juoksuhauta.net/stories.php?story=akut
Viimeinen muokkaaja, Matti pvm Ke Helmi 20, 2008 9:29 am, muokattu 2 kertaa
Lämpö-tiivisteet?
Olen kyllä katsellut tuota blogia, mikä edeltävässä viestissä oli, mutta mitä sanotte, mitä vaikutusta on sillä,
jos vaikka huseeraa vaahtomuovista taskun, johon aina sujauttaa akkunsa kylmällä säällä?
Ainakin mitä tiedän on se että akut toimivat parhaiten huoneen-lämmössä.
jos vaikka huseeraa vaahtomuovista taskun, johon aina sujauttaa akkunsa kylmällä säällä?
Ainakin mitä tiedän on se että akut toimivat parhaiten huoneen-lämmössä.
Toni N- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 31
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Kalasinko
Registration date : 22.11.2008
Vs: Akkujen lataus / huolto asiaa
Se, että ihminen pysyy lämpimänä paksujen vaatteiden alla johtuu siitä, että vaatteet hidastavat lämmön siirtymistä ihmisestä ympäristöön ja täten muodostuu kuva lämmittävistä vaatteista. Suomeksi: Ihminen siis tuottaa itse lämpöä. Akun kohdalla lämmöntuotto tuskin on yhtä voimakasta, joten vuoraamisella saavutettu hyöty lienee hyvin pieni. Kokeile, jos tahdot, mutta epäilen ettei merkittävää eroa ole saavutettavissa.
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
ilkka kirjoitti:Se, että ihminen pysyy lämpimänä paksujen vaatteiden alla johtuu siitä, että vaatteet hidastavat lämmön siirtymistä ihmisestä ympäristöön ja täten muodostuu kuva lämmittävistä vaatteista. Suomeksi: Ihminen siis tuottaa itse lämpöä. Akun kohdalla lämmöntuotto tuskin on yhtä voimakasta, joten vuoraamisella saavutettu hyöty lienee hyvin pieni. Kokeile, jos tahdot, mutta epäilen ettei merkittävää eroa ole saavutettavissa.
Akku ei tietysti tuota kummemmin lämpö-energiaa, mutta jos ne pakataan lämpimänä, niin ne myös pysyvät pitempään lämpimänä.
Olenkin pitänyt akkujani lämpö-eristettynä, ja olen huomannut, että jos ne pakataan niin ne ovat lämpimiä vielä pelikerran jälkeenkin,
sitä ennen ne hyytyivät kesken pelin, mutta nyt ne kestävät vaikka kaksikin pelikertaa yhdellä latauksella.
Toni N- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 31
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Kalasinko
Registration date : 22.11.2008
Toni.N kirjoitti:Olenkin pitänyt akkujani lämpö-eristettynä, ja olen huomannut, että jos ne pakataan niin ne ovat lämpimiä vielä pelikerran jälkeenkin, sitä ennen ne hyytyivät kesken pelin, mutta nyt ne kestävät vaikka kaksikin pelikertaa yhdellä latauksella.
Mutu mittarilla tulos vaikuttanee hyvältä, mutta itse haluaisin kyllä nähdä järjestelmällisesti ja huolellisesti toteutetun testin asiasta.
Voisinkin itse asiassa suunnitella moisen ja katsoa jos jäisi jossain välissä aikaa sen toteuttamiseen.
Varmasti toimii aikansa, en epäile. Jos akun säilyttäisi termospullossa(ilman kaakaota), ulkoilma tuskin hyytäisi sitä pitkiin aikoihin. Ongelmia tuleekin niiden aseiden kanssa, joiden akkutilaan ei jää tilaa ylimääräiselle eristeelle. Niissä torrakoissa, joissa on tilaa esimerkiksi Large-akulle on hyvin harvoin ollut ongelmia myöskään akun keston kanssa. Tämän vuoksi onkin eräille harrastajille muodostunut käytännöllinen tapa käyttää talvipeleissä isoakkuisia aseita. Vara-akkua on nähty kuljetettavan alimman vaatekerran tienoilla, jolloin se pysyy takuuvarmasti lämpimänä niin kauan kuin käyttäjässä henki pihisee.
Joillakin airsoftaajilla on mielenkiintoinen taipumus pyrkiä säilyttämään pyssynsä autenttisen näköisinä, jolloin pyssyn kylkeen teipatut akkutaskut saattavat olla ryppy tunnelmassa. Mutta jos todellla olisi löydettävissä aine, joka eristää lämpöä hyvin jo ohuina kerroksina olisi tämä varmasti tervetullut lisä monille talvipelaajille.
Niin ja kannattaa muistaa asiaa testatessa, että -5 astetta celsiusta on hieman akkuystävällisempi, kuin -15.
Joillakin airsoftaajilla on mielenkiintoinen taipumus pyrkiä säilyttämään pyssynsä autenttisen näköisinä, jolloin pyssyn kylkeen teipatut akkutaskut saattavat olla ryppy tunnelmassa. Mutta jos todellla olisi löydettävissä aine, joka eristää lämpöä hyvin jo ohuina kerroksina olisi tämä varmasti tervetullut lisä monille talvipelaajille.
Niin ja kannattaa muistaa asiaa testatessa, että -5 astetta celsiusta on hieman akkuystävällisempi, kuin -15.
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
Oon kuullu, et jollai foliolla pysyis vähän lämpimämpänä se akku, mut en ny sit kans tiiä.
novish00ter- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 19.05.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa