operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
+5
larsmeli
Lepo
Jarkko
Harska
matti
9 posters
Sivu 1 / 1
operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
jeps, tänne pyrittäs keräämään palautetta alueen muokkaamiseen ja tiimien balansointii liittyvistä palautteista. palaute on tärkeää syksyn pelejä ajatellen... eli 10.9 räjähtää taas
omat ajatukset:
-kelloja rakennamme 7 kpl
- kellojen aktivoimiseen tulevaisuudessa menee 3-5 minuuttia, nykyisen 7 sekunnin sijaan...
omat ajatukset:
-kelloja rakennamme 7 kpl
- kellojen aktivoimiseen tulevaisuudessa menee 3-5 minuuttia, nykyisen 7 sekunnin sijaan...
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Omasta mielesta alue on juuri hyvä nykyisenään. Eli lisä rakennelmia/juoksuhautaa ei mielestäni tarvita, toki kellojen paikkoja ja määrää voi muuttaa. yksi asia mitä jäin kovasti kaipaamaan on jotain tuolien tapaisia respoille kun siellä tuli alfa tiimissä niin paljon aikaa vietettyä
Harska- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 4
Sijainti : jns
Aseet ja varusteet : pyssy ja maastopuku
Registration date : 14.05.2011
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Punaisten aloituspuolelle ehdottomasti niitä kumpareita /juoksuhautoja lisää. Osapuolet olivat minusta tasaiset vaikka köniin otettiinkin.
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Jarkko kirjoitti:Punaisten aloituspuolelle ehdottomasti niitä kumpareita /juoksuhautoja lisää. Osapuolet olivat minusta tasaiset vaikka köniin otettiinkin.
yhdyn jarkkoon, vaikka ootkin jarkko
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Koko pelialue yhdeksi isoksi juoksuhautojen sokkeloksi, ei muuta
HyvMieli- Vierailija
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
kyllä noi ikä raja pitäs olla kun noista noin 10v penskoist ei mihinkää ne on vaan tiellä eikä ne osaa tehdä mitää oma aloitteiseti ja niitä piti vähä potkii liikkeelle ja hyökkäys kusi siihe kun ne jää ampumaan oman aseen max kantomatkan päähän eli ne ei ikinä osu mihinkää ja sen ikä rajan pitäa olla 13-15v
wihii- Vierailija
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Olen wihiin kanssa samoilla linjoilla ikäraja-asioissa. Itse huomasin monta kertaa kentällä että nuorempaa väkeä ihan oikeasti hiukan pelotti mm. kellon puolustuksessa kun populaa ryntää kymmenittäin päin.
Mistä ikinä se johtuukin (vastapuolen viritetyt aseet, mahd. hetkellinen kipu, kokeneemmat pelaajat?) niin se vaikutti myös hyökkäykseen.
No mutta en vaadi mitään ikärajoja, mielestäni outokuulan pelit ovat aina tarjonneet mahdollisuuden pelata juuri niinkuin huvittaa ja se on hyvä.
Mistä ikinä se johtuukin (vastapuolen viritetyt aseet, mahd. hetkellinen kipu, kokeneemmat pelaajat?) niin se vaikutti myös hyökkäykseen.
No mutta en vaadi mitään ikärajoja, mielestäni outokuulan pelit ovat aina tarjonneet mahdollisuuden pelata juuri niinkuin huvittaa ja se on hyvä.
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Mahtavat pelit kertakaikkiaan. Ainut mikä rupesi hieman ärsyttämään oli pelaajat, jotka juoksenteli "godmode" päällä. Ammut niin ei tunnusteta osumia ja sitten mennään piiloon taikka ammutaan takaisin(tästä ei siis tietenkään syytetä pelin järjestäjiä vaan pelaajia). Kelloja voisi hieman levittää laajemmalle alueelle, jotta saataisiin koko pelialue käyttöön, nyt taistelut sijoittuivat koko ajan tietyille alueille pitkälti 2 ja 3 kellon välille.
larsmeli- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 31
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : Pyssy
Registration date : 08.11.2010
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Omasta mielestäni peli painottui nyt hieman liikaa Alfan (punaisten) basen ja offiltatuloalueen lähelle, eikä tämä alue ollut mielestäni kovinkaan ihanteellista pelata paikoittain tiheänkin pusikon takia. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntui että kelloja oli levitelty enemmän juuri Alfan vastaiselle laidalle. Toki kyllä Keltaiset hallitsivat peliä ihan koko ajan ihan pelkästään pelaamalla.
Rato- Vierailija
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Ja vielä unohtui mainita että olisi joskus hieno saada mukaan jokin erillinen pikkutehtävä jollekin ryhmälle, esim jokin sissi-isku viestikeskukseen tjms jolla sitten ansaitsisi pisteitä. Tähän erikoisosastoon tulisi tietenkin erikseen ilmoittautua ja sen tehtävä ilmoitettaisiin vain kyseiselle joukkueelle tai ehkä vain kyseiselle osastolle. Tällaisia mahdollisia kohteita tulisi olla useampi ja niitten täytyisi olla hieman erillään toisistaan ettei vihollinen tiedä, mikä niistä joutuu hyökkäyksen kohteeksi ja joutuisi täten levittämään puolustusta/vartiointia useampiin paikkoihin. Ryhmän koko voisi olla jotain 5-15 väliltä, noin 10 olisi ehkä optimi. Tämä nyt vain heittona näin tiedustelukoulutuksen saaneelta.
Ja sanon vielä omasta puolestani ehdottoman ei:n ikärajoille! On aivan upeaa että nuoremmatkin pääsevät mukaan airsoftin maailmaan ja oppimaan vanhemmilta pelaajilta. Vaikkeivat nuoremmat ehkä osaakaan pelata niinkuin hieman vanhemmat, niin silti he voivat pelata! Harvassa nimittäin ovat isommat pelit joissa he voivat pelata. Jos ei tällaisia ikärajattomia pelejä järjestetä, niin airsoftin tulevaisuus suomessa on samointein tuomittu.
Ja sanon vielä omasta puolestani ehdottoman ei:n ikärajoille! On aivan upeaa että nuoremmatkin pääsevät mukaan airsoftin maailmaan ja oppimaan vanhemmilta pelaajilta. Vaikkeivat nuoremmat ehkä osaakaan pelata niinkuin hieman vanhemmat, niin silti he voivat pelata! Harvassa nimittäin ovat isommat pelit joissa he voivat pelata. Jos ei tällaisia ikärajattomia pelejä järjestetä, niin airsoftin tulevaisuus suomessa on samointein tuomittu.
Rato- Vierailija
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
mahtavat pelit oli kerta kaikkiaan!!! kannatan itsekkin noita ikärajoja! alfalla (punaisilla) oli aika suuriryhmä noita 10v jonneja... .
Janne H- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 273
Ikä : 27
Sijainti : Kouvostoliitto
Aseet ja varusteet : Flora puku
Registration date : 08.05.2010
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Kelloista:
Mielestäni kellojen asettamisaikaa ei tarvitsis lisätä, mutta kellojen määrä voisi palata vanhaan viiteen. Tällöin pienten sissiporukoiden päälle laittamat kellot juoksisivat koko ajan aikaa omalle joukkueelle, jotta päästään jo seuraavan kellon kimppuun. Aiemmissa kellopeleissä tämä oli mahdollista, varsinkin kun vartioimattomia kelloja löyty melko useinkin.
Alueesta:
Aluehan on aivan loistava, siitä ei pääse mihinkään, mutta tukikohtien/basejen sijaintia voisi miettiä uudelleen. Karttaa katsoessa huomasi sen, että Punaisten basenviereinen sivu oli miltei kokonaan metsää ja suota kolmoskellolta ykkoskellolle asti. Ei siinä mitään, mutta kun se metsä sijaitsee kahden harjanteen välissä, vasemmalla harjanteella punainen base ja oikealla harjanteella 1. ja 3. kello. Keltaisilla taasen koko basen vieressä oli useita suojaisia reittejä eri kelloille. Ehkä lähtötasojen siirto olisi kohdallaan, kenties jopa perinteisen itä-länsisuunnan sijaan radikaalisti etelä-pohjoinen?
Tiimeistä:
Olen miltei kaikki kellopelit pelannut ja mielestäni parhaimmpia olivat ne joissa ei vielä erillisiä baseja ollut. Komppaan Ratoa ikärajoissa, skideissä on meijän tulevaisuus. Enemmänkin voisi katsoa tiimien jakautumista ja saada nuorempia tasaisemmin molemmille puolille. Olet itsekkin ollut aivan samanlainen, joten älä dissaa!
t: Jaaakko, Ilosoft, punainen joukkue
Mielestäni kellojen asettamisaikaa ei tarvitsis lisätä, mutta kellojen määrä voisi palata vanhaan viiteen. Tällöin pienten sissiporukoiden päälle laittamat kellot juoksisivat koko ajan aikaa omalle joukkueelle, jotta päästään jo seuraavan kellon kimppuun. Aiemmissa kellopeleissä tämä oli mahdollista, varsinkin kun vartioimattomia kelloja löyty melko useinkin.
Alueesta:
Aluehan on aivan loistava, siitä ei pääse mihinkään, mutta tukikohtien/basejen sijaintia voisi miettiä uudelleen. Karttaa katsoessa huomasi sen, että Punaisten basenviereinen sivu oli miltei kokonaan metsää ja suota kolmoskellolta ykkoskellolle asti. Ei siinä mitään, mutta kun se metsä sijaitsee kahden harjanteen välissä, vasemmalla harjanteella punainen base ja oikealla harjanteella 1. ja 3. kello. Keltaisilla taasen koko basen vieressä oli useita suojaisia reittejä eri kelloille. Ehkä lähtötasojen siirto olisi kohdallaan, kenties jopa perinteisen itä-länsisuunnan sijaan radikaalisti etelä-pohjoinen?
Tiimeistä:
Olen miltei kaikki kellopelit pelannut ja mielestäni parhaimmpia olivat ne joissa ei vielä erillisiä baseja ollut. Komppaan Ratoa ikärajoissa, skideissä on meijän tulevaisuus. Enemmänkin voisi katsoa tiimien jakautumista ja saada nuorempia tasaisemmin molemmille puolille. Olet itsekkin ollut aivan samanlainen, joten älä dissaa!
t: Jaaakko, Ilosoft, punainen joukkue
Jaaakko- Vierailija
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
wihii kirjoitti:kyllä noi ikä raja pitäs olla kun noista noin 10v penskoist ei mihinkää ne on vaan tiellä eikä ne osaa tehdä mitää oma aloitteiseti ja niitä piti vähä potkii liikkeelle ja hyökkäys kusi siihe kun ne jää ampumaan oman aseen max kantomatkan päähän eli ne ei ikinä osu mihinkää ja sen ikä rajan pitäa olla 13-15v
Kertooko tämä nyt sitten jotain omasta (vaikka vain "henkisestä") iästäsi?
Tottakai se syö miestä, jos hyökkäys ei etene vaikka itse sen eteen kaikkensa tekeekin.
Oikein olet kuitenkin toiminut heitä "liikkeelle potkiessasi", toivottavasti teit sen kuitenkin siten, että haluavat tulla vielä tulevaisuudessakin outokuulan peleihin, joihin he ilmanmuuta ovat tervetulleita!
ps. Itse olen siis ikärajojen asettamista vastaan, erityisesti näissä päivällä pelattavissa peleissä. Näistä tulevat äijät saa kaikista parhaiten kokemusta ja uskallusta. Ja tässäkin lajissa kokemus tekee .. minkä se sitten airsoftissa ikinä tekeekään.
Tottakai eriasia ovat sitten pelit, joissa on tarkoitus pelata ilta- tai yömyöhään tai jotka ovat luonteeltaan muuten sellaisia, että ikäraja on järkevää asettaa.
Pekka- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 39
Ikä : 35
Aseet ja varusteet : kommandopipo ja kuulia
Registration date : 24.09.2007
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Itsekkään en kannata ikärajaa, jostainhan se kokemus on saatava peleihin.
Seuraavissa peleissä jos nämä samat nuoret pelaajat pelaavat niin ovat jo paljon kokeneempia.
Tämä porukka on kuitenkin sitä nousevaa pelaaja kantaa joiden innostusta ei saa tälläisellä tappaa.
Seuraavissa peleissä jos nämä samat nuoret pelaajat pelaavat niin ovat jo paljon kokeneempia.
Tämä porukka on kuitenkin sitä nousevaa pelaaja kantaa joiden innostusta ei saa tälläisellä tappaa.
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Itsekään en näe ikärajoja mielekkäänä, kun Suomessa airsoft ei kuitenkaan niin suosittu harrastus ole ja kuten aiemmin sanottu: Kaikenlainen nuortempien syrjintä on pois airsoftin tulevaisuudesta Suomessa. Joukkueissa tulisi kiinnittää tulevaisuudessa huomiota ikärakenteeseen, selkeisiin ryhmiin ja (vaikka edes alkeelliseen) johtorakenteeseen. Myös radiopuhelimia olisi hyvä olla vähintään se yksi/ryhmä ja radioviestinnän alkeet opittuna (tätä pelinjohtohan ei voi taata). Noilla toimenpiteillä yleinen sekavuus pelissä vähenisi, vaikka kyllähän tietty epävarmuus ja sekavuus kuuluu aina pelitilanteeseen.
Kellojen aktivoimisen pitkittämistä en näe tarpeellisena, nykyinen systeemi on mielestäni aivan toimiva. Pitkitys saattaisi jopa syödä altavastaavan joukkueen moraalia entisestään ("ei me kuitenkaan ehditä saada edes yhtä pistettä" tms.) Basejen sijaintia voisi kyllä muuttaa, muuta kehitettävää en tältä istumalta keksi.
Kellojen aktivoimisen pitkittämistä en näe tarpeellisena, nykyinen systeemi on mielestäni aivan toimiva. Pitkitys saattaisi jopa syödä altavastaavan joukkueen moraalia entisestään ("ei me kuitenkaan ehditä saada edes yhtä pistettä" tms.) Basejen sijaintia voisi kyllä muuttaa, muuta kehitettävää en tältä istumalta keksi.
Niko_S- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 73
Ikä : 34
Sijainti : Joensuu - Roi
Aseet ja varusteet : M4a1 Sopmod, M27 IAR, RK 95, TM Hi-capa 5.1, TM Desertto Eegol (sekä äkäisiä vemppuja)
Registration date : 24.11.2010
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
millos noita kuvia ja videoita ois tulossa julki
kivikasa- Vierailija
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
Vaikken itse ollut pelaamassa eilen, niin voin kertoa, että noita ikärajoja on aikoinaan mietitty Outokuulan peleihin, mutta mielestäni tällaisella ikärajattomalla meiningillä on pärjätty tähän saakka erittäin hyvin. Osapuolien joukkueiden tasaisuudesta on aina jälkikäteen osattu avautua, sillä täysin tasaisien joukkueiden tekeminen on erittäin haastavaa pelinjärjestäjille. Pitäisi ottaa huomioon pelaajan ikä, pelikokemus, aseet ja varustukset, alueen tuntemus jne. jne. jne. Miettikääpä miten kivaa se olisi pelaajille täytellä peliin ilmoittautuessaan 20 kysymyksen lista ja pelinjärjestäjien sitten yrittää analysoida miten saadaan hyvät joukkueet Ei ikärajoille! Tärkeintähän on pitää hauskaa.
Sitten olen Jaakon kanssa samaa mieltä, että ei muuta kuin lähtötaso etelä-pohjoissuuntaan. Tällä siirrolla varmasti kokeneetkin pelaajat saisivat miellekkyyttä pelimaaston uusista kuvioista.
Terveisin Nepa ulkomailta... seuraavaa peliä odotellessa
Sitten olen Jaakon kanssa samaa mieltä, että ei muuta kuin lähtötaso etelä-pohjoissuuntaan. Tällä siirrolla varmasti kokeneetkin pelaajat saisivat miellekkyyttä pelimaaston uusista kuvioista.
Terveisin Nepa ulkomailta... seuraavaa peliä odotellessa
Nepa- Korstomestari
- Viestien lukumäärä : 463
Ikä : 38
Sijainti : Helsinki
Registration date : 20.09.2007
Vs: operation overkill alueen parannus / tiimien balansi - ketju
sillä liikkeelle potkimisella tarkoitin kovemmalla äänellä sanomista "nyt lähetään tonne v**un nelos kellolle ja turhaa amutte tonne päin (ampuivat punaisten basesta kahottuna oikeelle) kun siellä ei oo kettään ole" sitte ne lähti mukaan ja jäivät sitten aseensa maksimi kanto matkan päähä ampumaan.
wihii- Vierailija
Similar topics
» Operation overkill palaute ketju 2010
» operation overkill 2011 - palaute ketju
» Operation Overkill 18.5.2013
» Operation Overkill 2010 Tulokset
» Operation Overkill - Aftergamet
» operation overkill 2011 - palaute ketju
» Operation Overkill 18.5.2013
» Operation Overkill 2010 Tulokset
» Operation Overkill - Aftergamet
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa