Outokuula
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Akkujen lataus / huolto asiaa

5 posters

Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Akkujen lataus / huolto asiaa

Viesti  matti Ke Helmi 20, 2008 9:28 am

Hei! pä hei!

Tässä artikkeli, jossa kerrotaan akkuista yleensä ja niiden lautauksesta. Hi-Flow virityspaja yhtyi kyseiseen artikkeliin, nimenomaan akkujen latauksen suhteen.

http://www.juoksuhauta.net/stories.php?story=akut


Viimeinen muokkaaja, Matti pvm Ke Helmi 20, 2008 9:29 am, muokattu 2 kertaa
matti
matti
Spartalaiskyborgi
Spartalaiskyborgi

Viestien lukumäärä : 703
Ikä : 43
Sijainti : Siellä missä muutkin vanhukset.. pyristelen mukana
Aseet ja varusteet : Pari tatskaa ja hihaton paita.. ja se kivääri
Registration date : 20.09.2007

http://www.am-tarvikepalvelu.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Lämpö-tiivisteet?

Viesti  Toni N Pe Huhti 17, 2009 8:42 pm

Olen kyllä katsellut tuota blogia, mikä edeltävässä viestissä oli, mutta mitä sanotte, mitä vaikutusta on sillä,
jos vaikka huseeraa vaahtomuovista taskun, johon aina sujauttaa akkunsa kylmällä säällä?
Ainakin mitä tiedän on se että akut toimivat parhaiten huoneen-lämmössä.
Toni N
Toni N
Spartalaiskyborgi
Spartalaiskyborgi

Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 30
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Kalasinko
Registration date : 22.11.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Vs: Akkujen lataus / huolto asiaa

Viesti  ilkka La Huhti 18, 2009 7:50 am

Se, että ihminen pysyy lämpimänä paksujen vaatteiden alla johtuu siitä, että vaatteet hidastavat lämmön siirtymistä ihmisestä ympäristöön ja täten muodostuu kuva lämmittävistä vaatteista. Suomeksi: Ihminen siis tuottaa itse lämpöä. Akun kohdalla lämmöntuotto tuskin on yhtä voimakasta, joten vuoraamisella saavutettu hyöty lienee hyvin pieni. Kokeile, jos tahdot, mutta epäilen ettei merkittävää eroa ole saavutettavissa.
ilkka
ilkka
Wanhempi Comentaja
Wanhempi Comentaja

Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 42
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007

Takaisin alkuun Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Vs: Akkujen lataus / huolto asiaa

Viesti  Toni N La Huhti 18, 2009 8:35 pm

ilkka kirjoitti:Se, että ihminen pysyy lämpimänä paksujen vaatteiden alla johtuu siitä, että vaatteet hidastavat lämmön siirtymistä ihmisestä ympäristöön ja täten muodostuu kuva lämmittävistä vaatteista. Suomeksi: Ihminen siis tuottaa itse lämpöä. Akun kohdalla lämmöntuotto tuskin on yhtä voimakasta, joten vuoraamisella saavutettu hyöty lienee hyvin pieni. Kokeile, jos tahdot, mutta epäilen ettei merkittävää eroa ole saavutettavissa.

Akku ei tietysti tuota kummemmin lämpö-energiaa, mutta jos ne pakataan lämpimänä, niin ne myös pysyvät pitempään lämpimänä.
Olenkin pitänyt akkujani lämpö-eristettynä, ja olen huomannut, että jos ne pakataan niin ne ovat lämpimiä vielä pelikerran jälkeenkin,
sitä ennen ne hyytyivät kesken pelin, mutta nyt ne kestävät vaikka kaksikin pelikertaa yhdellä latauksella.
Toni N
Toni N
Spartalaiskyborgi
Spartalaiskyborgi

Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 30
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Kalasinko
Registration date : 22.11.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Vs: Akkujen lataus / huolto asiaa

Viesti  Antti Su Huhti 19, 2009 5:23 am

Toni.N kirjoitti:Olenkin pitänyt akkujani lämpö-eristettynä, ja olen huomannut, että jos ne pakataan niin ne ovat lämpimiä vielä pelikerran jälkeenkin, sitä ennen ne hyytyivät kesken pelin, mutta nyt ne kestävät vaikka kaksikin pelikertaa yhdellä latauksella.

Mutu mittarilla tulos vaikuttanee hyvältä, mutta itse haluaisin kyllä nähdä järjestelmällisesti ja huolellisesti toteutetun testin asiasta.

Voisinkin itse asiassa suunnitella moisen ja katsoa jos jäisi jossain välissä aikaa sen toteuttamiseen.
Antti
Antti
Saunamajuri
Saunamajuri

Viestien lukumäärä : 668
Ikä : 43
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Näppäimistö ja hiiri
Registration date : 17.09.2007

https://outokuula.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Vs: Akkujen lataus / huolto asiaa

Viesti  ilkka Su Huhti 19, 2009 6:28 am

Varmasti toimii aikansa, en epäile. Jos akun säilyttäisi termospullossa(ilman kaakaota), ulkoilma tuskin hyytäisi sitä pitkiin aikoihin. Ongelmia tuleekin niiden aseiden kanssa, joiden akkutilaan ei jää tilaa ylimääräiselle eristeelle. Niissä torrakoissa, joissa on tilaa esimerkiksi Large-akulle on hyvin harvoin ollut ongelmia myöskään akun keston kanssa. Tämän vuoksi onkin eräille harrastajille muodostunut käytännöllinen tapa käyttää talvipeleissä isoakkuisia aseita. Vara-akkua on nähty kuljetettavan alimman vaatekerran tienoilla, jolloin se pysyy takuuvarmasti lämpimänä niin kauan kuin käyttäjässä henki pihisee.

Joillakin airsoftaajilla on mielenkiintoinen taipumus pyrkiä säilyttämään pyssynsä autenttisen näköisinä, jolloin pyssyn kylkeen teipatut akkutaskut saattavat olla ryppy tunnelmassa. Mutta jos todellla olisi löydettävissä aine, joka eristää lämpöä hyvin jo ohuina kerroksina olisi tämä varmasti tervetullut lisä monille talvipelaajille.

Niin ja kannattaa muistaa asiaa testatessa, että -5 astetta celsiusta on hieman akkuystävällisempi, kuin -15.
ilkka
ilkka
Wanhempi Comentaja
Wanhempi Comentaja

Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 42
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007

Takaisin alkuun Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Vs: Akkujen lataus / huolto asiaa

Viesti  novish00ter Ke Kesä 03, 2009 10:41 am

Oon kuullu, et jollai foliolla pysyis vähän lämpimämpänä se akku, mut en ny sit kans tiiä.
novish00ter
novish00ter
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 19.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Akkujen lataus / huolto asiaa Empty Vs: Akkujen lataus / huolto asiaa

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa