Pelimuotoja kaudelle 2010
+4
Toni.h
Toni N
Anssi
ilkka
8 posters
Sivu 1 / 1
Pelimuotoja kaudelle 2010
Terppa.
Näitä keskusteluja on käyty halki historian useita, mutta polkaistaanpa taas pystyyn yksi.
Pelikausi 2010 alkanee jälleen kevättalven kuluessa, jahka tuo lumen tulo joskus lakkaa ja heittäisin ehdotuksen kauden teemaksi: HURJAT VIIKONLOPPUPELIT!
Isojen pelien vastapainoksi olisi mukava saada aktiivista viikonloppupelitoimintaa. Näin pääsisimme pelaamaan airsoftia monimuotoisemmin ja kenties saisimme jopa kehitettyä uusia pelimuotoja.
Tällä aasinsillalla pääsenkin itse asiaan, eli pelimuotojen kehittelyyn. Tähän ketjuun voi laittaa ideansa, jos tahtoo, että niitä ruoditaan ja murjotaan porukalla. Ei kannata pelätä kritiikkiä, sillä se on yksi tärkeimmistä työkaluista uusia, mielenkiintoisia pelimuotoja muokatessa.
Viime vuoden loppurykäys vietettiin erikoisen hyökkäys/puolustus-pelimuodon parissa, joka osoittautui käytännössä erittäin hauskaksi ja haastavaksi pelimuodoksi. Kyseistä pelimuotoa tullaan ainakin tarjoamaan myös tällä kaudella. Toivottavasti hieman hiottuna, mutta sitäkin mielenkiintoisempana.
Keskustelkaa!
Näitä keskusteluja on käyty halki historian useita, mutta polkaistaanpa taas pystyyn yksi.
Pelikausi 2010 alkanee jälleen kevättalven kuluessa, jahka tuo lumen tulo joskus lakkaa ja heittäisin ehdotuksen kauden teemaksi: HURJAT VIIKONLOPPUPELIT!
Isojen pelien vastapainoksi olisi mukava saada aktiivista viikonloppupelitoimintaa. Näin pääsisimme pelaamaan airsoftia monimuotoisemmin ja kenties saisimme jopa kehitettyä uusia pelimuotoja.
Tällä aasinsillalla pääsenkin itse asiaan, eli pelimuotojen kehittelyyn. Tähän ketjuun voi laittaa ideansa, jos tahtoo, että niitä ruoditaan ja murjotaan porukalla. Ei kannata pelätä kritiikkiä, sillä se on yksi tärkeimmistä työkaluista uusia, mielenkiintoisia pelimuotoja muokatessa.
Viime vuoden loppurykäys vietettiin erikoisen hyökkäys/puolustus-pelimuodon parissa, joka osoittautui käytännössä erittäin hauskaksi ja haastavaksi pelimuodoksi. Kyseistä pelimuotoa tullaan ainakin tarjoamaan myös tällä kaudella. Toivottavasti hieman hiottuna, mutta sitäkin mielenkiintoisempana.
Keskustelkaa!
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Puolet hyökkääjän eduksi suhteella 1:3 tai 1:2 tai vieläpä 1:1. Puolet voisi vaikkapa valita tikkua vetämällä.
On tietty piste jota puolustajat yrittävät pitää itsellään (alue oltava mahdollisimman hyvin puolustettavissa) ja puolustusalue on rajallinen, mutta hajaantuminen alueelle sallittua. Jos mahdollista, puolustajilla voisi olla radioita parempaan kommunikaatioon ja selittelyyn hyökkääjän liikkeistä.
Hyökkääjä yrittää taasen saada tämän pisteen itselleen keinoja ja ruumiita kaihtamatta.
Hyökkääjälle on respa mahdollisuus, puolustajalle ei. Hyökkääjän kuoltua palataan respalle odottamaan lisää kuolleita, jotta hyökkäys voi jatkua. Yksin tai kaksin ei voi lähteä takaisin rintamalle. Yritetään hankkia peliin "hyökkäys aaltoja", toisin sanoen "attack waves". Puolustaja voisi saada lisäaikaa re-groupata, uudelleen järjestäytyä ja valita uudet puolustus paikat johon jää väijymään uutta hyökkääjää.
Puolustajan eliminoitua, hän palaa hyökkääjän respalle ja liittyy hyökkääjiin. Tällä yritetään stimuloida sitä että hyökkääjät saavat lisäjoukkoja hyökkäykseensä, kun taas puolustajat yrittävät epätoivoissaan pitää puolustusasemiaan itsellään (tarinallisesti vaikkapa viimeinen puolustus asema ennen jtn tärkeää tukikohtaa. Hyökkääjän komentaja yrittää tyhmyydellään ensin pientä hyökkäys porukkaa. Kun se on työnnetty takaisin, hän suutahtaa ja käskee enemmän joukkoja hyökkäys joukkoon ja sitä rataa, kunnes pelin loppu puolella kaikki joukot mitä mahdollista on laittaa (vain muutama puolustaja jäljellä, hyökkääjällä suuri ylivoima)).
Peli loppuu kun kaikki puolustajat ovat eliminoitu tai hyökkääjä saa itselleen sen pisteen. Hyökkääjähän tässä tulee "voittamaan" lopulta, mutta olisi ainakin erilainen. Katsotaan montako aaltoa puolustaja on torjunut/kykeni torjumaan.
Toinen vaihtoehto olisi vaikkapa joku väijytys jollekkin kolonnalle, mutta sen toteutusta pitää meikäläisen vielä funtsata. Olisi se kiva ideana
On tietty piste jota puolustajat yrittävät pitää itsellään (alue oltava mahdollisimman hyvin puolustettavissa) ja puolustusalue on rajallinen, mutta hajaantuminen alueelle sallittua. Jos mahdollista, puolustajilla voisi olla radioita parempaan kommunikaatioon ja selittelyyn hyökkääjän liikkeistä.
Hyökkääjä yrittää taasen saada tämän pisteen itselleen keinoja ja ruumiita kaihtamatta.
Hyökkääjälle on respa mahdollisuus, puolustajalle ei. Hyökkääjän kuoltua palataan respalle odottamaan lisää kuolleita, jotta hyökkäys voi jatkua. Yksin tai kaksin ei voi lähteä takaisin rintamalle. Yritetään hankkia peliin "hyökkäys aaltoja", toisin sanoen "attack waves". Puolustaja voisi saada lisäaikaa re-groupata, uudelleen järjestäytyä ja valita uudet puolustus paikat johon jää väijymään uutta hyökkääjää.
Puolustajan eliminoitua, hän palaa hyökkääjän respalle ja liittyy hyökkääjiin. Tällä yritetään stimuloida sitä että hyökkääjät saavat lisäjoukkoja hyökkäykseensä, kun taas puolustajat yrittävät epätoivoissaan pitää puolustusasemiaan itsellään (tarinallisesti vaikkapa viimeinen puolustus asema ennen jtn tärkeää tukikohtaa. Hyökkääjän komentaja yrittää tyhmyydellään ensin pientä hyökkäys porukkaa. Kun se on työnnetty takaisin, hän suutahtaa ja käskee enemmän joukkoja hyökkäys joukkoon ja sitä rataa, kunnes pelin loppu puolella kaikki joukot mitä mahdollista on laittaa (vain muutama puolustaja jäljellä, hyökkääjällä suuri ylivoima)).
Peli loppuu kun kaikki puolustajat ovat eliminoitu tai hyökkääjä saa itselleen sen pisteen. Hyökkääjähän tässä tulee "voittamaan" lopulta, mutta olisi ainakin erilainen. Katsotaan montako aaltoa puolustaja on torjunut/kykeni torjumaan.
Toinen vaihtoehto olisi vaikkapa joku väijytys jollekkin kolonnalle, mutta sen toteutusta pitää meikäläisen vielä funtsata. Olisi se kiva ideana
Anssi- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 338
Ikä : 33
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : Onhan näitä leluja sun muita härveleitä
Registration date : 29.03.2009
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Otetaan mallia Joensuulaisilta:
http://forum.jnssoft.net/viewtopic.php?f=1&t=1934
Kannattaa tosin kysyä ensin lupaa käyttää tätä pelimuotoa Paralta.
http://forum.jnssoft.net/viewtopic.php?f=1&t=1934
Kannattaa tosin kysyä ensin lupaa käyttää tätä pelimuotoa Paralta.
Toni N- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 31
Sijainti : Outokumpu
Aseet ja varusteet : Kalasinko
Registration date : 22.11.2008
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Taisi Para keksiä larpin. Tulee mieleen omat vanhat äksönlarppi-ideat männävuosilta. Heh, käykäähän kokeilemassa, jos saavat järjestettyä, moinen voi olla varsin lystiäkin.
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Isommalla porukalla olisi hyvä/kiva jos puolustajat menee puolustaa jtn tiettyy aluetta.sitten hyökkääjät hyökkää ryhmissä elikkäs jonain 5 henk ryhmän joukoja joku 2-3 ryhmää ja nimetää vaikka (a),(b),(c) niin edelleen. sitten hyökkääjät saa respata mutta sääntönä on että sen ryhmän kaikki jäsenet pitää olla respillä että saa mennä takaisin ryhmänä,puolustajat eivät saa respata. kaikilla hyökkäys ryhmillä eli ne a,b,c on yksi lippu ja pelin voittaa siten jos joku ryhmän jäsen pääse tiettyyn paikkaan pystyttää lipun esim vaikka jonnnekki mäelle,baseen joka on sovittu etu käteen! samalla voi taktikoida muitten ryhmien välillä ja ryhmän sisällä.
Toni.h- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 28
Sijainti : outokumpu
Aseet ja varusteet : Lumipalloja,kesäsin käpyjä
Registration date : 23.03.2009
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Toni.h kirjoitti:Isommalla porukalla olisi hyvä/kiva jos puolustajat menee puolustaa jtn tiettyy aluetta.sitten hyökkääjät hyökkää ryhmissä elikkäs jonain 5 henk ryhmän joukoja joku 2-3 ryhmää ja nimetää vaikka (a),(b),(c) niin edelleen. sitten hyökkääjät saa respata mutta sääntönä on että sen ryhmän kaikki jäsenet pitää olla respillä että saa mennä takaisin ryhmänä,puolustajat eivät saa respata. kaikilla hyökkäys ryhmillä eli ne a,b,c on yksi lippu ja pelin voittaa siten jos joku ryhmän jäsen pääse tiettyyn paikkaan pystyttää lipun esim vaikka jonnnekki mäelle,baseen joka on sovittu etu käteen! samalla voi taktikoida muitten ryhmien välillä ja ryhmän sisällä.
miulle vaikuttaa siltä että åitäs suunnitella aikas paljon mutta enpäs tiedä voisihan tämmöistäkin kokeilla jos porukkaa on
tommi- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 236
Ikä : 31
Sijainti : pusikoissa piilo pullolla
Aseet ja varusteet : laatikko ja uskollinen mäyräkoira
Registration date : 08.07.2008
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Noniin! Olisiko tämä mahdollista koska omalta osalta viime kesä oli melko vaisu peleissä pyöri 10 henkeä? Olisihan se ihan kiva jos saataisiin vaikka joka viikonloppu 30 pelaajaa pelaamaan? Voitaisiin myös pelata vaikka kellopelejäkin koska itsellä niistä hyvä maku suuhun jäi. Joten tässä kyselen onko näitä aktiiviharrastajia enää? Voisi jopa tilata aseenkin jos kesäksi löytyy peliporukkaa koska ei sitä asetta jaksa kaappiin pölyttymään ostaa.
-Sami
-Sami
Sami_H- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 311
Ikä : 29
Sijainti : Outokumpu
Registration date : 26.09.2007
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Tällä hetkellä toimivia kelloja on todennäköisesti 3 tai 4, mutta pienempiin peleihin nuokin varmasti riittävät. Hyökkäys-puolustus pelimuotoa on tässä talven aikana pohdittu pidemmälle ja sitä voidaan pelata aina, kun halukkaita löytyy riittävästi. Jotkut voivat kyseisen pelimuodon muistaakin, mutta selvennetään muillekin:
Hyökkääjiä on alussa noin 20% pelaajista ja loput ovat puolustajia. Hyökkääjät elpyvät vapaaseen tahtiin ja myös kaikki puolustajat elpyvät hyökkääjiksi! Näin homma lähtee yleensä käyntiin varovaisella tunnustelulla/tiedustelulla, jonka jälkeen hyökkääjä todennäköisesti pyrkii tiputtamaan muutaman puolustajan, että pienten vahvistusten turvin saadaan käyntiin varsinainen vyörytys. Syksyllä hommaa kokeiltiin suurinpiirtein 2 vs 10 lukemilla, eikä peli koskaan päättynyt puolustajien voittoon.
Talven aikana mietittyjä lisäjuttuja:
1) aikaraja, 15min, 30min, 45min tms. kokonaiskestoltaan ei kovin pitkä, mutta riippuen puolustettavan paikan ominaisuuksista aikaa voidaan ottaa enemmän tai vähemmän. Helposti puolustettava paikka -> pidempi aika
2) lippu, jonka nostaminen salkoon voittaa pelin automaattisesti, vaikka kaikkia puolustajia ei olisikaan teilattu. Näin puolustajien on helpompi tiivistää rivejään pelin loppuvaiheessa, jossa hyökkääjillä on ylivoima. Puolustaja voittaa vain, jos vihollinen ei ole saanut nostettua lippua/kaadettua kaikkia puolustajia ennen ajan loppumista.
3) kiertovartio, puolustajat saavat pelin alussa valita maksimissaan 2 pelaajaa, jotka voivat kiertää pelialuetta vapaasti, etsien jälkiä vastapuolesta tms. Eli tämä kiertovario ei ole rajattu pysymään puolustusalueen rajojen sisällä. (rajat määritellään aina kullekin puolustettavalla kohteelle erikseen)
Hyökkääjiä on alussa noin 20% pelaajista ja loput ovat puolustajia. Hyökkääjät elpyvät vapaaseen tahtiin ja myös kaikki puolustajat elpyvät hyökkääjiksi! Näin homma lähtee yleensä käyntiin varovaisella tunnustelulla/tiedustelulla, jonka jälkeen hyökkääjä todennäköisesti pyrkii tiputtamaan muutaman puolustajan, että pienten vahvistusten turvin saadaan käyntiin varsinainen vyörytys. Syksyllä hommaa kokeiltiin suurinpiirtein 2 vs 10 lukemilla, eikä peli koskaan päättynyt puolustajien voittoon.
Talven aikana mietittyjä lisäjuttuja:
1) aikaraja, 15min, 30min, 45min tms. kokonaiskestoltaan ei kovin pitkä, mutta riippuen puolustettavan paikan ominaisuuksista aikaa voidaan ottaa enemmän tai vähemmän. Helposti puolustettava paikka -> pidempi aika
2) lippu, jonka nostaminen salkoon voittaa pelin automaattisesti, vaikka kaikkia puolustajia ei olisikaan teilattu. Näin puolustajien on helpompi tiivistää rivejään pelin loppuvaiheessa, jossa hyökkääjillä on ylivoima. Puolustaja voittaa vain, jos vihollinen ei ole saanut nostettua lippua/kaadettua kaikkia puolustajia ennen ajan loppumista.
3) kiertovartio, puolustajat saavat pelin alussa valita maksimissaan 2 pelaajaa, jotka voivat kiertää pelialuetta vapaasti, etsien jälkiä vastapuolesta tms. Eli tämä kiertovario ei ole rajattu pysymään puolustusalueen rajojen sisällä. (rajat määritellään aina kullekin puolustettavalla kohteelle erikseen)
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
Lipunryöstöpeli modifioituna.
Eli mulla on ollu visiona pelailla joskus lipunryöstöpeli seuraavien kuvioiden mukaisesti:
1. Hommataan jostain pelialue, jota suurin osa pelaajista ei entuudestaan tunne.
2. Jaetaan pelaajat kahteen joukkueeseen arpomalla.
3. Jaetaan pelialueen rajat kahteen osaan ja arvotaan alueet joukkueiden kesken.
4. Joukkeille annetaan 1-5 tuntiin aikaa päättää oman tukikohtansa paikka ja tehdä suojia tai muuta vastaavaa tukikohtaansa. Joukkueet voivat myös suunnitella strategioitaan tulevaa koitosta (peliä) varten. ( Valmisteluun varattu aika voi olla joko ennen peliä esim. 1 tunti, tai edellisenä päivänä useampi tunti).
5. Peli aika x tuntia.
Peli alkaa perinteisenä lipunryöstönä. Ensimmäisenä haasteena joukkueilla on vastapuolen tukikohdan löytäminen, tiedustelu ja oman tukikohdan puolustaminen.
Kommentteja, ideoita, lisäyksiä?
1. Hommataan jostain pelialue, jota suurin osa pelaajista ei entuudestaan tunne.
2. Jaetaan pelaajat kahteen joukkueeseen arpomalla.
3. Jaetaan pelialueen rajat kahteen osaan ja arvotaan alueet joukkueiden kesken.
4. Joukkeille annetaan 1-5 tuntiin aikaa päättää oman tukikohtansa paikka ja tehdä suojia tai muuta vastaavaa tukikohtaansa. Joukkueet voivat myös suunnitella strategioitaan tulevaa koitosta (peliä) varten. ( Valmisteluun varattu aika voi olla joko ennen peliä esim. 1 tunti, tai edellisenä päivänä useampi tunti).
5. Peli aika x tuntia.
Peli alkaa perinteisenä lipunryöstönä. Ensimmäisenä haasteena joukkueilla on vastapuolen tukikohdan löytäminen, tiedustelu ja oman tukikohdan puolustaminen.
Kommentteja, ideoita, lisäyksiä?
Nepa- Korstomestari
- Viestien lukumäärä : 463
Ikä : 38
Sijainti : Helsinki
Registration date : 20.09.2007
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Heh, wanaha kunnon munamahtihan tuosta tulee mieleen. Kyllähän moista voisi loppukesälle (sillai, että saatais ne hirvikärpäsetkin) suunnitella! Olen mukana!
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Ei hullumpi idea tuokaan. Itse asiassa sitä on myös pyöritelty useimmissakin päissä.
Näin Pekka perussoftaajan kantilta katsottuna siitä ei kuitenkaan tule mitään, sillä etenemismatkat ja "ikävät" tukikohdan rakentelunakit eivät ole se mitä haetaan. Sen sijaan Mervi milsimmaaja olisi ideasta innoissaan ja näinollen olenkin vahvasti sitä mieltä, että jos tuollaista halutaan järjestää niin sitä järjestettäessä on järjestäjien ja pelaajien tiedostettava minkätyyppiseen peliin sitä ollaan tulossa.
Se olisi kovin ikävää jos pelinjohto saa palautetta paskoista peleistä kun pelaajat tulivatkin hakemaan spray & praytä makkaranpaistolla
Voisikin miettiä olisiko mahdollista luoda tästäkin sellainen kokemus josta löytyy jotain kaikille vai mitenkä sitä lähtisi ajattelemaan.
EDIT: Ilkka mainitsikin munamatsin josta tuli mieleen kovin lämpöisiä ja osittain hieman kylmiäkin muistoja. Siinä oli kyllä kieltämättä jotain hienoa ja komiaa, ja ei ainakaan oltu turhan totisella meinigillä liikenteessä Jos siihen suuntaan mennään niin kannatan! (Ja otan joltakulta GPSsän lainaan ettei tule taas käveltyä kilometrikaupalla turhan takia....)
Näin Pekka perussoftaajan kantilta katsottuna siitä ei kuitenkaan tule mitään, sillä etenemismatkat ja "ikävät" tukikohdan rakentelunakit eivät ole se mitä haetaan. Sen sijaan Mervi milsimmaaja olisi ideasta innoissaan ja näinollen olenkin vahvasti sitä mieltä, että jos tuollaista halutaan järjestää niin sitä järjestettäessä on järjestäjien ja pelaajien tiedostettava minkätyyppiseen peliin sitä ollaan tulossa.
Se olisi kovin ikävää jos pelinjohto saa palautetta paskoista peleistä kun pelaajat tulivatkin hakemaan spray & praytä makkaranpaistolla
Voisikin miettiä olisiko mahdollista luoda tästäkin sellainen kokemus josta löytyy jotain kaikille vai mitenkä sitä lähtisi ajattelemaan.
EDIT: Ilkka mainitsikin munamatsin josta tuli mieleen kovin lämpöisiä ja osittain hieman kylmiäkin muistoja. Siinä oli kyllä kieltämättä jotain hienoa ja komiaa, ja ei ainakaan oltu turhan totisella meinigillä liikenteessä Jos siihen suuntaan mennään niin kannatan! (Ja otan joltakulta GPSsän lainaan ettei tule taas käveltyä kilometrikaupalla turhan takia....)
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Joo, tokihan hommaa voisi vähän vakavoittaa, jos paikalle olisi tulossa muitakin kuin luihuja wanahoja ukkeleita. Ainakin tukikohtien perustamiseen voisi antaa jonkinlaisen perusvarustuksen yleishyödyllistä perusromua, kuten puolijoukkueteltan, naamioverkkoja, lapioita, kirveitä yms. jolloin tukikohdista ainakin tulisi selkeästi rakennetut kohteet korpimetsään.
Pelialue pitäisi toki jakaa osioihin jo ennalta, mutta mahdolliset tukikohtien perustamispaikat pitäisi erottaa toisistaan reilulla puskurivyöhykkeellä(jolle siis ei rakenteluvaiheessa saa eksyä), etteivät tukikodat nouse vahingossa aivan vierekkäisille tonteille.
Täysin tuntematonta maastoa tuskin ihan läheltä löytyy, mutta eiköhän tähän joku mukavan tuore paikka löytyisi pienellä tiedustelu/nuuskimisoperaatiolla.
Pelialue pitäisi toki jakaa osioihin jo ennalta, mutta mahdolliset tukikohtien perustamispaikat pitäisi erottaa toisistaan reilulla puskurivyöhykkeellä(jolle siis ei rakenteluvaiheessa saa eksyä), etteivät tukikodat nouse vahingossa aivan vierekkäisille tonteille.
Täysin tuntematonta maastoa tuskin ihan läheltä löytyy, mutta eiköhän tähän joku mukavan tuore paikka löytyisi pienellä tiedustelu/nuuskimisoperaatiolla.
ilkka- Wanhempi Comentaja
- Viestien lukumäärä : 508
Ikä : 43
Sijainti : Kokonaisperspektiivipyörre
Aseet ja varusteet : Maailmanlopun paukkurauta
Registration date : 17.09.2007
Vs: Pelimuotoja kaudelle 2010
Munamatsi meiningillä oli kyseinen peli tarkoitus järkätä... eli ei hampaat irvessä menemistä.
Toitte hyviä pointteja esille arvon konkarit.
Lipunryöstöpelissä yksi tärkein seikka onkin se, että tukikohdat ovat sopivan etäisyyden päässä toisistaan, että jaksetaan ravata niiden välillä (ei liian lähellä, ei liian kaukana). Eli sen osalta pitää keksiä joku sopiva ratkaisu. Muutama sata metriä varmaan riittää etäisyydeksi (200-500).
Eksyminen yritetään välttää selkeillä maaston kohdilla ja kartoilla ... eikä valkata aluetta keskelle tureikkoa kai sie Antti karttaa osaat enemmän tai vähemmän lukea?
Tuo perusvarustus oli myöskin ideana minulla (korvan takana). Voitaisiin esimerkiksi jakaa muutama trukkilava per joukkue, mutta ei liikaa suojia, sillä jos tukikohdat on mahdoton valloittaa, ei se ole pelin kannalta kovin hauskaa. Liikaa kasaamista ei saa olla, jos tukikohta rakennellaan samana päivänä ennen peliä, ettei mene voimat siihen hommaan. Yhden päivän aikana peliin saataisiin.
Pelissä jokainen pääsee puolustamaan, hyökkäämään ja sisseilemään, oman halunsa mukaan. Sisseilyä voi harrastaa tiedustelemalla ja tukikohtien välissähän voi esimerkiksi yrittää väijyttää vihollisen hyökkäyspartion.
Pelipaikkana minulla on käynyt mielessä vanha lakan betonin alue ja toisena vaihtoehtona esim vuonos. Lupien hankkiminen sitten on toinen asia, mutta ei tuskin ole suuri ongelma.
Toitte hyviä pointteja esille arvon konkarit.
Lipunryöstöpelissä yksi tärkein seikka onkin se, että tukikohdat ovat sopivan etäisyyden päässä toisistaan, että jaksetaan ravata niiden välillä (ei liian lähellä, ei liian kaukana). Eli sen osalta pitää keksiä joku sopiva ratkaisu. Muutama sata metriä varmaan riittää etäisyydeksi (200-500).
Eksyminen yritetään välttää selkeillä maaston kohdilla ja kartoilla ... eikä valkata aluetta keskelle tureikkoa kai sie Antti karttaa osaat enemmän tai vähemmän lukea?
Tuo perusvarustus oli myöskin ideana minulla (korvan takana). Voitaisiin esimerkiksi jakaa muutama trukkilava per joukkue, mutta ei liikaa suojia, sillä jos tukikohdat on mahdoton valloittaa, ei se ole pelin kannalta kovin hauskaa. Liikaa kasaamista ei saa olla, jos tukikohta rakennellaan samana päivänä ennen peliä, ettei mene voimat siihen hommaan. Yhden päivän aikana peliin saataisiin.
Pelissä jokainen pääsee puolustamaan, hyökkäämään ja sisseilemään, oman halunsa mukaan. Sisseilyä voi harrastaa tiedustelemalla ja tukikohtien välissähän voi esimerkiksi yrittää väijyttää vihollisen hyökkäyspartion.
Pelipaikkana minulla on käynyt mielessä vanha lakan betonin alue ja toisena vaihtoehtona esim vuonos. Lupien hankkiminen sitten on toinen asia, mutta ei tuskin ole suuri ongelma.
Nepa- Korstomestari
- Viestien lukumäärä : 463
Ikä : 38
Sijainti : Helsinki
Registration date : 20.09.2007
Similar topics
» Uusia pelimuotoja
» Operation Overkill 2010, 16.10.2010
» Pelit 20.6.2010
» Kellopelit 31.07.2010
» Pelit 6.6.2010
» Operation Overkill 2010, 16.10.2010
» Pelit 20.6.2010
» Kellopelit 31.07.2010
» Pelit 6.6.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa