Uusia pelimuotoja
4 posters
Sivu 1 / 1
Uusia pelimuotoja
Vaikka yritin kuinka ettiä, en tällasta ketjua täältä löytäny. Tähän YHTEEN ketjuun voitas siis kerätä erilaisia pelimuotoja. Idea tähän on lähteny jo jokunen viikko sitten, ku pelipaikalla aina mietitään että mitenkäs sitten pelattas. Joo, on se hyökkäys - puolustus kivaa mutta vaihtelu virkistää! Viimeviikkosesta 4:n tiimin matsista sain idean, joka vaikuttaa lähinnä noilta räiskintäpeleiltä. Koko homma tietysti perustuu tiimityöhön ja johtajan komentoihin.
Homman nimi siis on yksinkertasesti "superneiviwalrus" vs. armeija. Armeijaporukka tietysti ei tiedä että sieltä on ninjat tulossa, eikä osaa olla varuillaan...
Tästäpä tätä:
Vaadiitaan noin 20 pelaajaa
Tiimi 1 (15-16/20 pelaajaa) partioi ympäri pelialuetta. Respaa mäkibunkkerilta. Vihollisen kohdatessaan ei huuda hälytyksiä, hälytykset tehdään radioilla. Radioitse myös raportoidaan ("pampulle"). Aloittaa pelin juoksuhaudoilta, josta "pamppu" määrää taisteluparit partioimaan eripuolille aluetta.
Tiimi 2 (4-5/20 pelaajaa) on erikoisjoukko. Tiimiin kuuluu yksi tarkka-ampuja, ryhmänjohtaja ja 1 tai 2 tiedusteliaa/rynnäköijää ja lääkintämies. Tiimin tarkoituksena on päästä "Mannerheim" linjan bunkkereihin salamurhaamaan "pamppu". Tiimi saa liikkua haluamaansa reittiä.
Erikoissäännöt:
Tiimi 1:llä loputon respawn mäkibunkkerilta.
Tiimi 2:lla taas yhtä monta lääkintänauhaa (lääkintämiehellä) kuin pelaajiakin. Lääkintämiehen tippuessa tiimin ryhmänjohtaja voi parantaa lääkintämiehen, mutta tämän johdosta lääkintämies menettää "oikeuden" parantaa.
Tiputtuaan (edes respawnin jälkeen) partiot EIVÄT "tiedä/muista" missä vihollisen näkivät, elleivät sitä radioitse ilmoittaneet.
Peli päättyy "pampun" tiputtamiseen, ajan loppumiseen (aikaraja 1h, tunti, 60min) tai siihen että kaikki Tiimi 2:n jäsenet ovat tippuneet pelistä pois.
Tällasta vois kokeilla, aikaraja sen takia noinki tiukka että mahd. moni pääsis pelaamaan myös erikoisukkelina (jos tuohon nyt innostusta löytyy).
Homman nimi siis on yksinkertasesti "superneiviwalrus" vs. armeija. Armeijaporukka tietysti ei tiedä että sieltä on ninjat tulossa, eikä osaa olla varuillaan...
Tästäpä tätä:
Vaadiitaan noin 20 pelaajaa
Tiimi 1 (15-16/20 pelaajaa) partioi ympäri pelialuetta. Respaa mäkibunkkerilta. Vihollisen kohdatessaan ei huuda hälytyksiä, hälytykset tehdään radioilla. Radioitse myös raportoidaan ("pampulle"). Aloittaa pelin juoksuhaudoilta, josta "pamppu" määrää taisteluparit partioimaan eripuolille aluetta.
Tiimi 2 (4-5/20 pelaajaa) on erikoisjoukko. Tiimiin kuuluu yksi tarkka-ampuja, ryhmänjohtaja ja 1 tai 2 tiedusteliaa/rynnäköijää ja lääkintämies. Tiimin tarkoituksena on päästä "Mannerheim" linjan bunkkereihin salamurhaamaan "pamppu". Tiimi saa liikkua haluamaansa reittiä.
Erikoissäännöt:
Tiimi 1:llä loputon respawn mäkibunkkerilta.
Tiimi 2:lla taas yhtä monta lääkintänauhaa (lääkintämiehellä) kuin pelaajiakin. Lääkintämiehen tippuessa tiimin ryhmänjohtaja voi parantaa lääkintämiehen, mutta tämän johdosta lääkintämies menettää "oikeuden" parantaa.
Tiputtuaan (edes respawnin jälkeen) partiot EIVÄT "tiedä/muista" missä vihollisen näkivät, elleivät sitä radioitse ilmoittaneet.
Peli päättyy "pampun" tiputtamiseen, ajan loppumiseen (aikaraja 1h, tunti, 60min) tai siihen että kaikki Tiimi 2:n jäsenet ovat tippuneet pelistä pois.
Tällasta vois kokeilla, aikaraja sen takia noinki tiukka että mahd. moni pääsis pelaamaan myös erikoisukkelina (jos tuohon nyt innostusta löytyy).
jaska- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
mites se tarkka-ampuja juttu? meinasin itte kato hankkii cm16 ja siihen laittaa mun sniperin kiikarin... mites se luokitellaan sitte?
sniputtaja- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
Jaskan pelimuodosta voisi jättää nuo radiosäännöt pois. Jokatapauksessa kun tulitus alkaa valtaosa pelaajista kuitenkin kuulee sen ja ryntää paikalle. Kommandoryhmällä voisi olla vaikkapa neljä tai useampi vaihtoehtoista spawnia, ettei armeija tiedä mistä päin he ovat tulossa.
Pelaajia tuohon pelimuotoon kuitenkin tarvitaan. Tuo 20 voisi olla aika sopiva.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tässä vielä oma pelimuoto ehdotus:
Kaikille tuttu pelimuoto tietokone/konsolipeleistä.
Hyökkääjät aloittavat heidän omasta aloitus spwanista, tavoite on edetä pelialueen läpi vallaten vastustajan kohteita. Aina vallatessaan uuden kohteen hyökkääjien spawn siirtyy eteenpäin ja puolustajien taaksepäin. Kohteita voi olla vaikka kolme.
Tein hiekkapalstan kartalle hahmotelman, millainen peli voisi olla:
Tässä linkki. En osannut laittaa kuvaa.
Eli hyökkääjät aloittavat rotkoasemalta edeten risteykseen. Puolustajien ensimmäinen spawn on siis toinen asema eli lautahökkeli. Kun hyökkääjät saavat vallattua ensimmäisen aseman, puolustajien spawn siirtyy komannelle asemalle, eli muttereille jne.
Valtauksessa voisi käyttää vaikka lippuja, jotka pitää saada kuljetettua kohteeseen. Hyökkääjillä 45 min. aikaa ja loputtomat spawnit.
Pelaajia tuohon pelimuotoon kuitenkin tarvitaan. Tuo 20 voisi olla aika sopiva.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tässä vielä oma pelimuoto ehdotus:
Kaikille tuttu pelimuoto tietokone/konsolipeleistä.
Hyökkääjät aloittavat heidän omasta aloitus spwanista, tavoite on edetä pelialueen läpi vallaten vastustajan kohteita. Aina vallatessaan uuden kohteen hyökkääjien spawn siirtyy eteenpäin ja puolustajien taaksepäin. Kohteita voi olla vaikka kolme.
Tein hiekkapalstan kartalle hahmotelman, millainen peli voisi olla:
Tässä linkki. En osannut laittaa kuvaa.
Eli hyökkääjät aloittavat rotkoasemalta edeten risteykseen. Puolustajien ensimmäinen spawn on siis toinen asema eli lautahökkeli. Kun hyökkääjät saavat vallattua ensimmäisen aseman, puolustajien spawn siirtyy komannelle asemalle, eli muttereille jne.
Valtauksessa voisi käyttää vaikka lippuja, jotka pitää saada kuljetettua kohteeseen. Hyökkääjillä 45 min. aikaa ja loputtomat spawnit.
MikkoP- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 32
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : AKS-74UM, AK-74M
Registration date : 05.04.2011
Vs: Uusia pelimuotoja
En ite ainaka laske tarkka-ampujan aseiks muita ku yli m140 viritetyt semitoimiset (= ei sarjatulta). Eli M4 + kaupan suurin kiikari ei oo ihan se mitä haetaan.sniputtaja kirjoitti:mites se tarkka-ampuja juttu? meinasin itte kato hankkii cm16 ja siihen laittaa mun sniperin kiikarin... mites se luokitellaan sitte?
Mikon idea vaikuttaa kivalta! Vielä ku pääsis pelaamaan, taitaa tänä viikonloppuna jäähä miulta pelit pelaamatta ku oon töissä la-su yöhön ~ 3 ja varmaan sunnuntai päivänki vielä. Eikä kyllä kerinny kuulatilauska tulla :<
Vielä jos kolmannen (uuen) pelimuodon keksitte, nii järjestetään ens viikolle pelit missä mainostetaan uusia pelimuotoja että saadaan pelaajia paikalle!
jaska- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
selevä on sitten toi tarkka-ampuja homma. kannatan noita pelimuotoja jotka tuli uusina. ja kuulostaava mukavilta itsellä ei ole mitään uutta pelimuotoa miellessä mutta eikös noita tuu kai vielä lisää... mutta eikun pelit vaan pystyyn.
sniputtaja- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
itsellä olisi yksi pelimuoto mielessä mutta kun ei taida oikein onnistua. katsoskun sain sellasen idean räiskintä peleistä. etsi ja tuhoa mutta se on vähän hankala ilman mitään kellon tyylistä pommii. ellen sitten itse tee sellaista. mutta idea on helppo.
hyökkääjät yrittävät tuhota yksi tai kaksi paikkaa ja puolustajat puolustaa.
puolustajat ja hyökkääjät aloittavat yhtä kaukaa lähimmistä tuhottavasta tai puolustettavasta paikasta.
hyökkääjillä on kaksi tai yksi pommia mukana, asettavat sen paikkaan joka pitää tuhota. puolustajat yrittävät samalla puolustaa paikkoja joita hyökkääjät yrittävät tuhota.
kummallakin loputtomat respaukset.
kun pommit on asetettu, ja tietty aika on mennyt niin pommit "räjähtävät" ja pommi jätetään sinne. mutta jos pommi keritään purkamaan niin ei tapahdu.
vaan purettu pommi jätetään siihen ja puolustetaan. kun hyökkääjät yrittävät tuhota sitä uudelleen. peli loppuu kun kumpikin paikka on tuhottu.
että semmonen idea tuli päähän
hyökkääjät yrittävät tuhota yksi tai kaksi paikkaa ja puolustajat puolustaa.
puolustajat ja hyökkääjät aloittavat yhtä kaukaa lähimmistä tuhottavasta tai puolustettavasta paikasta.
hyökkääjillä on kaksi tai yksi pommia mukana, asettavat sen paikkaan joka pitää tuhota. puolustajat yrittävät samalla puolustaa paikkoja joita hyökkääjät yrittävät tuhota.
kummallakin loputtomat respaukset.
kun pommit on asetettu, ja tietty aika on mennyt niin pommit "räjähtävät" ja pommi jätetään sinne. mutta jos pommi keritään purkamaan niin ei tapahdu.
vaan purettu pommi jätetään siihen ja puolustetaan. kun hyökkääjät yrittävät tuhota sitä uudelleen. peli loppuu kun kumpikin paikka on tuhottu.
että semmonen idea tuli päähän
sniputtaja- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
tossa ois varmaan joku aikaraja tai respaus raja hyvä niin ei tuu mittää ongelmia. vai respaus raja? päätäkää te itellä ei tuu mieleen kun toi respaus raja vaikka laitoin jo et loputon respaus.
sniputtaja- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
Tuo vois olla ihan kokeilemisen arvonen. Onhan nuita mietitty vaan ongelma on aina ne "pommit", kukaan ku ei osaa/kerkeä/jaksa tehä moisia. Tuokee miulle kelloja nii rakennellaan!
Selkeintä tuohon ois vaikka 30min aikaraja, loputtomilla respoilla. Jos niitä "pommeja" ei saada räjäytettyä aikarajan umpeutuessa, voittaa tietysti puolustava osapuoli.
Tämmösessä pelissä olis vauhtia eikä sitä normaalia kiertelyä ja hiippailua, kivaa vaihtelua/hyviä lämmittelypelejä siis!
Selkeintä tuohon ois vaikka 30min aikaraja, loputtomilla respoilla. Jos niitä "pommeja" ei saada räjäytettyä aikarajan umpeutuessa, voittaa tietysti puolustava osapuoli.
Tämmösessä pelissä olis vauhtia eikä sitä normaalia kiertelyä ja hiippailua, kivaa vaihtelua/hyviä lämmittelypelejä siis!
jaska- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
voishan sellasen pommin rakentaa. mutta sitten tulee kysymys. miten pitkän ajan päästä ne räjähtää? oisko 5min.
sniputtaja- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
Pommien rakentaminen on aina vaikeampaa tehdä, tekniikkahan niissä on hyvin yksinkertainen. Yksi vaihtoehto on tavallinen herätyskello salkussa. 5min on loppujen lopuksi aika pitkä aika kun ottaa huomioon kuolleiden kävelu respalle ja takas pelikentälle valtaamaan pommi ja purkamaan se. Pommin purku taas herätyskellossa on aika helppoa, nappi alas ja that's it. Mielestäni sitä voisi vaikeuttaa hieman, mutta miten? Mielestäni reilu 5min ois parempi, esim 7-8min? 10min saattaa olla turhan paljon.... Kerran pelasimme tällaista peliä ilman mtn kelloja tai vastaavia, meille oli tullu kentälle pari katsojaa, joilla ei ollu aseita tai muita vastaavia, pelkästään tulivat katsomaan. Määritimme paikan minkä vallata ja sitä piti tietty aika pitää. Nämä sivustakatsojat ottivat aikaa kellolla, se on toinen vaihtoehto.
Anssi- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 338
Ikä : 33
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : Onhan näitä leluja sun muita härveleitä
Registration date : 29.03.2009
Vs: Uusia pelimuotoja
Täähän se ois kaikista helpoin keino, ei vaan taija löytyä aina vapaaehtoisia.Anssi kirjoitti:Määritimme paikan minkä vallata ja sitä piti tietty aika pitää. Nämä sivustakatsojat ottivat aikaa kellolla, se on toinen vaihtoehto.
Jotain yksinkertasta herätyskellomeininkiä summerilla mie mietin, silleen että aika päätettäs pelin alussa mutta sitä vois tarvittaessa säätää. Tässäki saatais taas vähän vauhtia, kun pakotetaan porukka liikkumaan nopeasti ja tekemään päätöksiä asettamalla pommeihin tyyliin 3min aika, ja asettaja huutaa "pommi asetettu" ku saa laitteen viritettyä. Kokeilemallahan nää tämmöset selviää parhaiten...
jaska- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
itse tipuin jo kärryiltä mutta toi herätyskello juttu olis melko yksinkertanen. en tiedä miten sitä sais paranneltuun.
sniputtaja- Pretoriaanikyborgi
- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010
Vs: Uusia pelimuotoja
Tietenkin toi herätyskello ois siinä hyvä, että joutuisi käyttämään aikaa "virittämiseen" eikä olisi automaatio valtaus ja kello pyörimään, jos ei ole enää puolustajia kukkulalla.
Anssi- Spartalaiskyborgi
- Viestien lukumäärä : 338
Ikä : 33
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : Onhan näitä leluja sun muita härveleitä
Registration date : 29.03.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa