Outokuula
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusia pelimuotoja

4 posters

Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Uusia pelimuotoja

Viesti  jaska To Loka 06, 2011 11:34 am

Vaikka yritin kuinka ettiä, en tällasta ketjua täältä löytäny. Tähän YHTEEN ketjuun voitas siis kerätä erilaisia pelimuotoja. Idea tähän on lähteny jo jokunen viikko sitten, ku pelipaikalla aina mietitään että mitenkäs sitten pelattas. Joo, on se hyökkäys - puolustus kivaa mutta vaihtelu virkistää! Viimeviikkosesta 4:n tiimin matsista sain idean, joka vaikuttaa lähinnä noilta räiskintäpeleiltä. Koko homma tietysti perustuu tiimityöhön ja johtajan komentoihin.
Homman nimi siis on yksinkertasesti "superneiviwalrus" vs. armeija. Armeijaporukka tietysti ei tiedä että sieltä on ninjat tulossa, eikä osaa olla varuillaan...

Tästäpä tätä:

Vaadiitaan noin 20 pelaajaa

Tiimi 1 (15-16/20 pelaajaa) partioi ympäri pelialuetta. Respaa mäkibunkkerilta. Vihollisen kohdatessaan ei huuda hälytyksiä, hälytykset tehdään radioilla. Radioitse myös raportoidaan ("pampulle"). Aloittaa pelin juoksuhaudoilta, josta "pamppu" määrää taisteluparit partioimaan eripuolille aluetta.

Tiimi 2 (4-5/20 pelaajaa) on erikoisjoukko. Tiimiin kuuluu yksi tarkka-ampuja, ryhmänjohtaja ja 1 tai 2 tiedusteliaa/rynnäköijää ja lääkintämies. Tiimin tarkoituksena on päästä "Mannerheim" linjan bunkkereihin salamurhaamaan "pamppu". Tiimi saa liikkua haluamaansa reittiä.

Erikoissäännöt:
Tiimi 1:llä loputon respawn mäkibunkkerilta.
Tiimi 2:lla taas yhtä monta lääkintänauhaa (lääkintämiehellä) kuin pelaajiakin. Lääkintämiehen tippuessa tiimin ryhmänjohtaja voi parantaa lääkintämiehen, mutta tämän johdosta lääkintämies menettää "oikeuden" parantaa.

Tiputtuaan (edes respawnin jälkeen) partiot EIVÄT "tiedä/muista" missä vihollisen näkivät, elleivät sitä radioitse ilmoittaneet.

Peli päättyy "pampun" tiputtamiseen, ajan loppumiseen (aikaraja 1h, tunti, 60min) tai siihen että kaikki Tiimi 2:n jäsenet ovat tippuneet pelistä pois.

Tällasta vois kokeilla, aikaraja sen takia noinki tiukka että mahd. moni pääsis pelaamaan myös erikoisukkelina (jos tuohon nyt innostusta löytyy).
jaska
jaska
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  sniputtaja To Loka 06, 2011 5:37 pm

mites se tarkka-ampuja juttu? meinasin itte kato hankkii cm16 ja siihen laittaa mun sniperin kiikarin... mites se luokitellaan sitte?
sniputtaja
sniputtaja
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  MikkoP To Loka 06, 2011 10:36 pm

Jaskan pelimuodosta voisi jättää nuo radiosäännöt pois. Jokatapauksessa kun tulitus alkaa valtaosa pelaajista kuitenkin kuulee sen ja ryntää paikalle. Kommandoryhmällä voisi olla vaikkapa neljä tai useampi vaihtoehtoista spawnia, ettei armeija tiedä mistä päin he ovat tulossa.

Pelaajia tuohon pelimuotoon kuitenkin tarvitaan. Tuo 20 voisi olla aika sopiva.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Tässä vielä oma pelimuoto ehdotus:

Kaikille tuttu pelimuoto tietokone/konsolipeleistä.

Hyökkääjät aloittavat heidän omasta aloitus spwanista, tavoite on edetä pelialueen läpi vallaten vastustajan kohteita. Aina vallatessaan uuden kohteen hyökkääjien spawn siirtyy eteenpäin ja puolustajien taaksepäin. Kohteita voi olla vaikka kolme.

Tein hiekkapalstan kartalle hahmotelman, millainen peli voisi olla:

Tässä linkki. En osannut laittaa kuvaa.

Eli hyökkääjät aloittavat rotkoasemalta edeten risteykseen. Puolustajien ensimmäinen spawn on siis toinen asema eli lautahökkeli. Kun hyökkääjät saavat vallattua ensimmäisen aseman, puolustajien spawn siirtyy komannelle asemalle, eli muttereille jne.

Valtauksessa voisi käyttää vaikka lippuja, jotka pitää saada kuljetettua kohteeseen. Hyökkääjillä 45 min. aikaa ja loputtomat spawnit.



MikkoP
MikkoP
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 32
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : AKS-74UM, AK-74M
Registration date : 05.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  jaska Pe Loka 07, 2011 7:28 am

sniputtaja kirjoitti:mites se tarkka-ampuja juttu? meinasin itte kato hankkii cm16 ja siihen laittaa mun sniperin kiikarin... mites se luokitellaan sitte?
En ite ainaka laske tarkka-ampujan aseiks muita ku yli m140 viritetyt semitoimiset (= ei sarjatulta). Eli M4 + kaupan suurin kiikari ei oo ihan se mitä haetaan.

Mikon idea vaikuttaa kivalta! Vielä ku pääsis pelaamaan, taitaa tänä viikonloppuna jäähä miulta pelit pelaamatta ku oon töissä la-su yöhön ~ 3 ja varmaan sunnuntai päivänki vielä. Eikä kyllä kerinny kuulatilauska tulla :<

Vielä jos kolmannen (uuen) pelimuodon keksitte, nii järjestetään ens viikolle pelit missä mainostetaan uusia pelimuotoja että saadaan pelaajia paikalle!
jaska
jaska
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  sniputtaja La Loka 08, 2011 7:23 pm

selevä on sitten toi tarkka-ampuja homma. snipu kannatan noita pelimuotoja jotka tuli uusina. ja kuulostaava mukavilta Abravo itsellä ei ole mitään uutta pelimuotoa miellessä mutta eikös noita tuu kai vielä lisää... mutta eikun pelit vaan pystyyn.
smg mgs
smg2 akimboh pistol
Tank2 Tank snipu Soffa
sniputtaja
sniputtaja
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  sniputtaja Su Loka 09, 2011 7:03 am

itsellä olisi yksi pelimuoto mielessä mutta kun ei taida oikein onnistua. Sad katsoskun sain sellasen idean räiskintä peleistä. etsi ja tuhoa mutta se on vähän hankala ilman mitään kellon tyylistä pommii. ellen sitten itse tee sellaista. mutta idea on helppo.

hyökkääjät yrittävät tuhota yksi tai kaksi paikkaa ja puolustajat puolustaa.

puolustajat ja hyökkääjät aloittavat yhtä kaukaa lähimmistä tuhottavasta tai puolustettavasta paikasta.
hyökkääjillä on kaksi tai yksi pommia mukana, asettavat sen paikkaan joka pitää tuhota. puolustajat yrittävät samalla puolustaa paikkoja joita hyökkääjät yrittävät tuhota.
kummallakin loputtomat respaukset.

kun pommit on asetettu, ja tietty aika on mennyt niin pommit "räjähtävät" ja pommi jätetään sinne. mutta jos pommi keritään purkamaan niin ei tapahdu.
vaan purettu pommi jätetään siihen ja puolustetaan. kun hyökkääjät yrittävät tuhota sitä uudelleen. peli loppuu kun kumpikin paikka on tuhottu.

että semmonen idea tuli päähän Very Happy
sniputtaja
sniputtaja
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  sniputtaja Su Loka 09, 2011 7:25 am

tossa ois varmaan joku aikaraja tai respaus raja hyvä niin ei tuu mittää ongelmia. vai respaus raja? päätäkää te itellä ei tuu mieleen kun toi respaus raja vaikka laitoin jo et loputon respaus.
sniputtaja
sniputtaja
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  jaska Su Loka 09, 2011 10:44 am

Tuo vois olla ihan kokeilemisen arvonen. Onhan nuita mietitty vaan ongelma on aina ne "pommit", kukaan ku ei osaa/kerkeä/jaksa tehä moisia. Tuokee miulle kelloja nii rakennellaan!

Selkeintä tuohon ois vaikka 30min aikaraja, loputtomilla respoilla. Jos niitä "pommeja" ei saada räjäytettyä aikarajan umpeutuessa, voittaa tietysti puolustava osapuoli.
Tämmösessä pelissä olis vauhtia eikä sitä normaalia kiertelyä ja hiippailua, kivaa vaihtelua/hyviä lämmittelypelejä siis!
jaska
jaska
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  sniputtaja Su Loka 09, 2011 10:56 am

voishan sellasen pommin rakentaa. mutta sitten tulee kysymys. miten pitkän ajan päästä ne räjähtää? oisko 5min. Question
sniputtaja
sniputtaja
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  Anssi Su Loka 09, 2011 2:36 pm

Pommien rakentaminen on aina vaikeampaa tehdä, tekniikkahan niissä on hyvin yksinkertainen. Yksi vaihtoehto on tavallinen herätyskello salkussa. 5min on loppujen lopuksi aika pitkä aika kun ottaa huomioon kuolleiden kävelu respalle ja takas pelikentälle valtaamaan pommi ja purkamaan se. Pommin purku taas herätyskellossa on aika helppoa, nappi alas ja that's it. Mielestäni sitä voisi vaikeuttaa hieman, mutta miten? Mielestäni reilu 5min ois parempi, esim 7-8min? 10min saattaa olla turhan paljon.... Kerran pelasimme tällaista peliä ilman mtn kelloja tai vastaavia, meille oli tullu kentälle pari katsojaa, joilla ei ollu aseita tai muita vastaavia, pelkästään tulivat katsomaan. Määritimme paikan minkä vallata ja sitä piti tietty aika pitää. Nämä sivustakatsojat ottivat aikaa kellolla, se on toinen vaihtoehto.
Anssi
Anssi
Spartalaiskyborgi
Spartalaiskyborgi

Viestien lukumäärä : 338
Ikä : 33
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : Onhan näitä leluja sun muita härveleitä
Registration date : 29.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  jaska Su Loka 09, 2011 3:51 pm

Anssi kirjoitti:Määritimme paikan minkä vallata ja sitä piti tietty aika pitää. Nämä sivustakatsojat ottivat aikaa kellolla, se on toinen vaihtoehto.
Täähän se ois kaikista helpoin keino, ei vaan taija löytyä aina vapaaehtoisia.
Jotain yksinkertasta herätyskellomeininkiä summerilla mie mietin, silleen että aika päätettäs pelin alussa mutta sitä vois tarvittaessa säätää. Tässäki saatais taas vähän vauhtia, kun pakotetaan porukka liikkumaan nopeasti ja tekemään päätöksiä asettamalla pommeihin tyyliin 3min aika, ja asettaja huutaa "pommi asetettu" ku saa laitteen viritettyä. Kokeilemallahan nää tämmöset selviää parhaiten...
jaska
jaska
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 35
Sijainti : Joensuu/Vantaa
Aseet ja varusteet : Vz95, LES, Digiflora, Flecktarn, Tropentarn, OD, BW-lumi, M93R, PT247, AK105 @ M130 ja AK103.
Registration date : 09.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  sniputtaja Su Loka 09, 2011 7:07 pm

itse tipuin jo kärryiltä Laughing mutta toi herätyskello juttu olis melko yksinkertanen. en tiedä miten sitä sais paranneltuun. Shocked
sniputtaja
sniputtaja
Pretoriaanikyborgi
Pretoriaanikyborgi

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  Anssi Su Loka 16, 2011 5:13 pm

Tietenkin toi herätyskello ois siinä hyvä, että joutuisi käyttämään aikaa "virittämiseen" eikä olisi automaatio valtaus ja kello pyörimään, jos ei ole enää puolustajia kukkulalla.
Anssi
Anssi
Spartalaiskyborgi
Spartalaiskyborgi

Viestien lukumäärä : 338
Ikä : 33
Sijainti : Joensuu
Aseet ja varusteet : Onhan näitä leluja sun muita härveleitä
Registration date : 29.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusia pelimuotoja Empty Vs: Uusia pelimuotoja

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa